راه یابی 48 شرکت دانش بنیان به تابلوهای بورس و فرابورس، تامین اقتصادی اکوسیستم فناوری و نوآوری رونق می گیرد

به گزارش دنیای راه راه، یکی از اهداف معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، توسعه روش­های تامین اقتصادی شرکت­های دانش بنیان به تعداد می رود و بر همین اساس، راه را برای پذیرش این کسب و کارها در یکی از مهم ترین زیرساخت های اقتصادی و سرمایه ای یعنی بازار سرمایه بورس و فرابورس فراهم هموار است.

راه یابی 48 شرکت دانش بنیان به تابلوهای بورس و فرابورس، تامین اقتصادی اکوسیستم فناوری و نوآوری رونق می گیرد

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرنگاران به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، تا به امروز 48 شرکت دانش­ بنیان در تابلوهای مختلف بورس و فرابورس پذیرش شده ­اند و از این میان 42 شرکت دانش بنیان در تابلوهای مختلف بورس و فرابورس فعال هستند.

در این میان 30درصد از این شرکت­ ها در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات، 28درصد در حوزه دارو و فراورده های پیشرفته و 21درصد هم در حوزه مواد پیشرفته فعالیت می­ نمایند.

سخت افزارهای برق و الکترونیک، لیزر و فوتونیک، ماشین آلات و تجهیزات پیشرفته برق و الکترونیک و فناوری زیست کشاورزی، دیگر صنایعی هستند که شرکت­ های دانش­ بنیان در آن پیروز به پذیرش شده ­اند.

رونق حضور شرکت های دانش بنیان و خلاق در بازار سرمایه

رشد قابل توجه حضور فعالان اکوسیستم نوآوری و فناوری در بازار سرمایه طی سال های اخیر، زمینه را برای رونق این کسب وکارها فراهم نموده، به طوری که با تسهیل و حمایت از پذیرش شرکت های دانش بنیان در بازار سرمایه و رشد شرکت ­های دانش بنیان در سال های اخیر، پذیرش شرکت­ های دانش بنیان جهش چشمگیری داشته است.

بیش از 40درصد این شرکت­ ها در 4 سال گذشته در بازارهای بورس و یا فرابورس پذیرش شده اند. در حال حاضر 25 شرکت دانش بنیان بورسی و بعلاوه 17 شرکت فرابورسی است.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 10 مهر 1400 بروزرسانی: 10 مهر 1400 گردآورنده: donyayerahrah.ir شناسه مطلب: 1538

به "راه یابی 48 شرکت دانش بنیان به تابلوهای بورس و فرابورس، تامین اقتصادی اکوسیستم فناوری و نوآوری رونق می گیرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راه یابی 48 شرکت دانش بنیان به تابلوهای بورس و فرابورس، تامین اقتصادی اکوسیستم فناوری و نوآوری رونق می گیرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید