رشد 10 درصدی فراوری برگ سبز چای

به گزارش دنیای راه راه، به گزارش خبرنگاران، حبیب دنیا ساز، رئیس سازمان چای درباره آخرین شرایط خرید تضمینی برگ سبز چای اظهار کرد: بنا بر آخرین آمار تا به امروز 16 هزار و 621 تن برگ سبز چای با ارزش بالغ بر 76 میلیارد تومان از چایکاران خریداری شده است.

رشد 10 درصدی فراوری برگ سبز چای

وی اضافه نمود: سال جاری برگ سبز چای به سبب سرمای هوا نسبت به مدت مشابه سال قبل با تاخیر 10 روزه برداشت شد و همیشه پیش بینی می گردد طی 4 تا 5 روز آینده به دلیل افزایش عملکرد عقب ماندگی برداشت جبران گردد.

دنیا ساز درباره آخرین شرایط مطالبات چایکاران اعلام کرد: تا به امروز 1.5 میلیارد تومان از مطالبات چایکاران پرداخت و طی امروز و فردا 6 تا 7 میلیارد تومان دیگر به حساب چایکاران واریز می گردد.

رئیس سازمان چای ادامه داد: سال جاری پیش بینی می گردد برداشت برگ سبز چای به 130 تا 135 هزار تن برسد که این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 10 درصد رشد دارد.

وی با اشاره به اینکه سالیانه 100 هزار تن چای خشک مورد استفاده قرار می گیرد، اعلام کرد: اگر سال جاری 130 تا 135 هزار تن برگ سبز چای برداشت گردد، حدود 30 هزار تن چای خشک از این میزان استحصال می گردد که با این وجود 30 درصد احتیاج کشور از فراوری داخل و مابقی واردات تامین می گردد.

رئیس سازمان چای در سرانجام درباره اینکه پتانسیل خوداتکایی چای در داخل وجود دارد یا خیر، توضیح داد: با وجود آنکه پتانسیل فراوری چای در گیلان و تا حدودی غرب مازندران است، از این رو به دلیل رطوبت، دما و نوع خاک تا 50 درصد احتیاج کشور به شرط حمایت و احیای باغات رها شده در داخل وجود دارد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 18 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: donyayerahrah.ir شناسه مطلب: 722

به "رشد 10 درصدی فراوری برگ سبز چای" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رشد 10 درصدی فراوری برگ سبز چای"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید