رونمایی از نسل نو جت هوشمند بوئینگ

به گزارش دنیای راه راه، جت هوشمند بوئینگ

شرکت بوئینگ(Boeing) از بزرگ ترین جت هوشمند خود رونمایی کرد. این جت هوشمند که GE9X نام دارد در مراحل آزمون اولیه است. در یک پرواز 4 ساعته بزرگترین موتور جت دنیا روی یک هواپیمای 747 ویژه آزمایش شده است. شرکت بوئینگ به عنوان یکی از نام آور ترین شرکت های فعال در صنعت هوانوردی، ضمن رونمایی از جدیدترین محصول خود یعنی جت هوشمند بوئینگ ، پیروز شد رکورد فراوری بزرگ ترین هواپیمای بوئینگ در دنیا را بشکند.

رونمایی از نسل نو جت هوشمند بوئینگ

این موتور به وسیله جنرال الکتریک فراوری شده و کنار موتورهای کوچکتر قرار گرفته تا در صورت از کار افتادن، خطری جان سرنشینان را تهدید نکند.

طبق اعلام شرکت جنرال الکتریک قطر فن غول پیکر جلوی این موتور تقریبا 3.35 متر است که قادر به فراوری نیروی بزرگ 100هزار پوند است و درون محفظه ای با قطر 4.4 متر قرار گرفته است. از دیگر ویژگی های مثبت این جت می توان به استفاده از سرامیک ضدحرارت در طراحی و البته تیغه ها یا پره های فن موتور جت اشاره نمود.

برای ساخت محفظه احتراق این موتور 29 میلیون دلاری از کامپوزیت های حاوی ماتریک سرامیک استفاده شده است تا عملکرد ایده آل موتور تا دمای 1315 درجه سانتی گراد پایدار بماند. تیغه های فن اصلی نیز از نسل چهارم فیبر کربن ساخته شده اند. بخش های زیادی از این موتور با استفاده از چاپگرهای سه بعدی طراحی شده که باعث می شود وزن این موتور چندان زیاد نباشد.

طول باله های این هواپیما نسبت به مدل های قبلی 7 متر افزایش یافته و به 71.8 متر رسیده است. با توجه به این مساله بوئینگ ناچار شده نوک باله ها را به صورت تاشو طراحی کند تا هنگام عبور از گیت های مخصوص مسئله ای پیش نیاید. از سوی دیگر این مساله باعث افزایش عرض صندلی ها تا 46 سانتی متر شده که آسایش بیشتری را برای مسافران به ارمغان می آورد.

پیش بینی می شود این موتور بر روی نسل نو بوئینگ مسافربری 777X نصب شود. 777X دو موتوره در دو مدل عرضه می شود که هرکدام قادر به پیمایش مسیری 16 هزار کیلومتری بوده و توانایی جابجایی 406 مسافر را دارند.

خرید ایرباس A350 به صرفه نیست!

لوکس ترین ایرلاین های جهان

معرفی فرودگاه بلگراد نیکولا تسلا

منبع: فلای تودی
انتشار: 18 آذر 1401 بروزرسانی: 18 آذر 1401 گردآورنده: donyayerahrah.ir شناسه مطلب: 1898

به "رونمایی از نسل نو جت هوشمند بوئینگ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رونمایی از نسل نو جت هوشمند بوئینگ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید