ساخت و نصب تونل استریلیزاسیون در فرودگاه یزد از سوی پژوهشگران پارک علم و فناوری

به گزارش دنیای راه راه، فناوران یکی از شرکت های مستقر در پارک علم و فناوری یزد، با توجه به شیوع ویروس کرونا، اقدام به ساخت و نصب سیستم هوشمند تونل استریلیزاسیون در فرودگاه یزد کردند.

ساخت و نصب تونل استریلیزاسیون در فرودگاه یزد از سوی پژوهشگران پارک علم و فناوری

به گزارش گروه دانشگاه خبرنگاران، مهدی ابویی، مدیرعامل پارک علم و فناوری یزد از طراحی و تولید سیستم هوشمند تونل استریلیزاسیون خبر داد و گفت: این تونل برای اولین بار در کشور توسط شرکت مهرنگار در فرودگاه شهید صدوقی یزد راه اندازی شد. دستگاه مذکور، آمبولانس ها، اتاق های عمل، ورودی و اتاق های بیمارستان و …. را ضدعفونی می کند.

ابویی با اشاره به ویژگی های منحصر به فرد این دستگاه، گفت: مهم ترین مزیت این دستگاه سرعت بالا و مصرف پایین مواد ضدعفونی کننده است. دستگاه ضدعفونی کننده، مصرف ماده را بسیار پایین آورده و آن را به ذرات یک میکرون تبدیل می کند به طوری که کل فضا به حالت مه در می آید.

رئیس پاررک علم و فناوری یزد با بیان اینکه این دستگاه حدود چهار سال است که از روی نمونه خارجی بومی سازی شده است، گفت: نمونه بومی سازی شده ویژگی های منحصر به فردی از جمله قیمت پایین تر و کیفیت بالاتر نسبت به نمونه خارجی دارد.

وی از تقاضای بالا برای خرید این دستگاه توسط بیمارستان ها و نقاط درگیر آلودگی ویروس کرونا در کشور خبر داد و گفت: شرکت مهرنگار اولین و تنها تولیدکننده سیستم هوشمند استریلیزاسیون و ضدعفونی صنعتی محیط در کشور است.

ابویی شرح داد: در حال حاضر بیمارستان دکتر رهنمون در یزد و چند بیمارستان خارج از استان را تحت پوشش قرار دادیم و سعی داریم تولید خود را در این زمینه متمرکز نموده و بالا ببریم.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 17 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: donyayerahrah.ir شناسه مطلب: 589

به "ساخت و نصب تونل استریلیزاسیون در فرودگاه یزد از سوی پژوهشگران پارک علم و فناوری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ساخت و نصب تونل استریلیزاسیون در فرودگاه یزد از سوی پژوهشگران پارک علم و فناوری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید