سرمایه گذاری هوآوی روی شرکت های چینی برای ساخت چیپ ست

به گزارش دنیای راه راه، هواوی در مجموع بیش از 10 میلیون یوآن (1.4 میلیون دلار) در 17 شرکت فناوری چینی فعال در ساخت چیپ ها و نیمه هادی ها سرمایه گذاری نموده است. این اقدام هواوی جهت فراوری قطعاتی است که ساخت چین باشند و این شرکت با استفاده از آن ها بتواند با محدودیت ایجاد شده توسط ایالات متحده مقابله کند.

سرمایه گذاری هوآوی روی شرکت های چینی برای ساخت چیپ ست

با ما همراه باشید و با تورهای چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

شرکت سرمایه گذاری Habo Investments که از زیرمجموعه های هواوی محسوب می گردد، در آوریل سال 2019 تاسیس شده و از ماه اوت سال جاری تا به حال 17 توافق نامه برای تصاحب سهم در شرکت هایی مثل Suzhou Dongwei Semiconductor و Nanjing Xinshijie Microelectronics امضا نموده است. منابعی مثل پرتال اقتصادی qcc.com و روزنامه رسمی Securities Times این خبر را تایید نموده اند.

به گفته پایگاه خبری Sohu.com گستره فعالیت این شرکت ها از فراوری چیپ ست ها و نیمه هادی ها تا توسعه فناوری اپتیکال و طراحی صنعتی را در بر می گیرد.

یکی از اهداف هواوی برای این کار، مقابله با وتوی طولانی مدتی است که از 15 سپتامبر، توسط وزارت اقتصاد ایالات متحده بر شرکت های تامین نماینده چیپ اعمال شده است.

بر اساس این وتو، آن دسته از شرکت هایی که از فناوری امریکایی در فرایند طراحی یا ساخت استفاده می نمایند، مجوز تامین کردن چیپ برای شرکت هواوی را ندارند و در ابتدا باید مجوزی را برای همکاری از واشنگتن بگیرند تا بتوانند قطعات مورد احتیاج برای هواوی را تامین نمایند.

متخصصان چینی به تازگی به رسانه ها گفته اند هواوی احتیاج دارد روی استارتاپ ها سرمایه گذاری کند تا بتواند چیپ هایی را که در درازمدت به آنها احتیاج دارد، تامین کند.

در جنگ تجاری و همچنین تکنولوژیکی که بین آمریکا و چین در جریان است، شرکت های چینی پیشرو در زمینه تکنولوژی های فوق پیشرفته از جمله هوآوی درگیر این جنگ تجاری شده اند. البته که تا به امروز هواوی توانسته با ایجاد راه چاره های مختلف، از موانع ایجاد شده عبور کند و به نظر می رسد میخواهد در بلند مدت، در زمینه فراوری چیپ نیز به استقلال برسد.

منبع: همگردی
انتشار: 14 آذر 1399 بروزرسانی: 14 آذر 1399 گردآورنده: donyayerahrah.ir شناسه مطلب: 1020

به "سرمایه گذاری هوآوی روی شرکت های چینی برای ساخت چیپ ست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سرمایه گذاری هوآوی روی شرکت های چینی برای ساخت چیپ ست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید