شروع عملیات ساماندهی سربازخانه قلعه ناصری ایرانشهر

به گزارش دنیای راه راه، میراث آریا/ براساس آخرین اخبار بدست رسیده، شروع عملیات ساماندهی سربازخانه قلعه ناصری ایرانشهر صورت گرفت.

شروع عملیات ساماندهی سربازخانه قلعه ناصری ایرانشهر

رحمان ریگی اظهار کرد: عملیات اجرایی پروژه ساماندهی و محوطه سازی سربازخانه شماره یک قلعه ناصری شهرستان ایرانشهر آغاز شد.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ایرانشهر اضافه نمود: این پروژه با پیش بینی اعتباری بالغ بر 3 و نیم میلیارد ریال از محل اعتبارات استانی سال 1401 ایرانشهر در قلعه ناصری در حال انجام است.

او یکی از اهداف اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی را بازسازی و احیای قلعه ناصری گفت و گفت: قلعه ناصری نگین درخشان تاریخ و هویت شهرستان ایرانشهر بوده و به عنوان یکی از بزرگترین بناهای خشتی شهری ایران نیازمند نگهداری و بازسازی است.

ریگی ادامه داد: پس از اجرای برنامه های ملی و مناسبتی در محوطه سربازخانه، نماینده حوزه انتخابیه شهرستان ایرانشهر با وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی دیدار کرده و مطالبات مردم شهرستان را از جناب ضرغامی خواستار شد که یکی از این مطالبات احیا، بازسازی و بهره برداری از قلعه های تاریخی منطقه بود که با دستور وزیر در حال برنامه ریزی برای تحقق آن هستیم.

او گفت: با تلاش مدیرکل و پیگیری نماینده شهرستان اعتبارات مناسبی در سال جاری و در هر سه حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اختصاص داده شده که قرارداد آنها در حال انعقاد است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ایرانشهر اعلام کرد: با نگاه فرهنگی مسئولان استانی و توجه به تاریخ کهن منطقه بزودی شاهد توسعه زیرساخت های گردشگری و احیای بناهای تاریخی شهرستان خواهیم بود.

منبع: همگردی
انتشار: 31 تیر 1401 بروزرسانی: 31 تیر 1401 گردآورنده: donyayerahrah.ir شناسه مطلب: 1823

به "شروع عملیات ساماندهی سربازخانه قلعه ناصری ایرانشهر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شروع عملیات ساماندهی سربازخانه قلعه ناصری ایرانشهر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید