شناسایی آنزیم سرکوب سرطان سینه

به گزارش دنیای راه راه، این آنزیم می تواند سرطان سینه را متوقف کند و از این رو امیدی تازه برای کشف روشهای درمانی جدیدتر و کارآمدتر برای کنترل دومین سرطان شایع در دنیا محسوب می گردد.

شناسایی آنزیم سرکوب سرطان سینه

دانشمندان ژاپنی، آنزیمی را شناسایی نموده اند که می تواند سرطان سینه را سرکوب کند.

این آنزیم می تواند سرطان سینه را متوقف کند و از این رو امیدی تازه برای کشف روشهای درمانی نوتر و کارآمدتر برای کنترل دومین سرطان شایع در دنیا محسوب می گردد.

محققان ژاپنی می گویند: آنزیم نو CHIP نام دارد و می تواند با تخریب تعدادی از پروتین های سرطان زا جلوی رشد این بیماری کشنده را بگیرد.

به گفته متخصصان، این آنزیم به طور طبیعی در بافت سینه انسان یافت می گردد. نتایج این تحقیق در مجله نیچرسل بیولوژی منتشر شده است. دانشمندان شرح دادند که در این تحقیقات دو نوع از سلولهای سرطان سینه انسانی را به موشهای آزمایشگاهی تزریق کردند. یک گروه از این سلولها حامل آنزیم CHIP و گروهی فاقد این ماده شیمیایی بودند.

در ادامه معلوم شد: تومورهای گروه اول که با آنزیم CHIP همراه بودند بسیار کوچکتر از تومورهای گروه سوم و بدون این آنزیم بوده است.

این پژهش با همکاری محققان دانشکده علوم حیات و محیط زیستی دانشگاه تسوکوبا در ژاپن انجام گرفته است.

به گزارش ایسنا، این محققان خاطرنشان کردند: در یک آزمایش دیگر که به موازات همین آزمایش صورت گرفته ما به نتایج مشابهی دست پیدا کردیم در آزمایش دوم از بافتهای وخیم تر سلولهای سرطان سینه انسانی استفاده شد. نتایج مطالعه ما در این آزمایش هم تاکید نمود که پروتئین CHIP از رشد و متاستاز تومورهای سرطانی جلوگیری می نماید. تحقیقات نشان می دهد که سرطان سینه دومین سرطان شایع در دنیا پس از سرطان ریه است. در سال 2005 حدود 502 هزار بیمار مبتلا به سرطان سینه در سراسر دنیا جان خود را از دست دادند.

منبع: نشریه پیغام پزشک شماره 56. .

منبع: راسخون