صادرات خدمات مهندسی به 56 کشور اسلامی

به گزارش دنیای راه راه، خبرنگاران: نایب رئیس اول سازمان نظام مهندسی ساختمان از صادرات خدمان فنی مهندسی به 56 کشور اسلامی خبر داد وگفت: تفاهم نامه آموزشهای علمی و فنی بین سازمان نظام مهندسی ساختمان و شبکه دانشگاه های مجازی اسلامی امضا شد.

صادرات خدمات مهندسی به 56 کشور اسلامی

به گزارش خبرنگاران، علی فرج زاده ها افزود: هدف از این تفاهم نامه ، همکاری سازمان و شبکه به منظور ارائه خدمات آموزشی فنی و مهندسی به کشورهای عضو و تبادل نظر در زمینه صادرات خدمات مهندسی پیش بینی شده است.

وی شرح داد: در این تفاهم نامه بررسی امکانات ارائه خدمات آموزشی در زمینه 7 رشته مهندسی عمران، معماری، برق، مکانیک، شهرسازی، نقشه برداری و ترافیک به صورت مجازی- حضوری و مکاتبه با کشورهای اسلامی هدف، برگزاری گردهمایی مرتبط، برنامه ریزی جهت اجرای برنامه های آموزشی، تهیه جزوات، مستندات، کتاب آموزشی و لوح فشرده مربوطه ، همکاری در ایجاد هیأت مشورتی برخط (on line)برای پاسخگویی و همکاری در ایجاد و تأسیس سایت خاص در زمینه اطلاع رسانی به کشورهای اسلامی عضو جزء تعهدات سازمان نظام مهندسی ساختمان است.

وی گفت: ارائه اطلاعات از کشورهای هدف در زمینه نیازسنجی های آموزشی، ارائه شرح دروس مورد نظر در هر یک از کشورهای هدف، برقراری ارتباط بین اساتید و دانشجویان ، تهیه دستورالعمل های مربوط به پرداخت حق الزحمه اساتید- شهریه دانشجویان و غیره، همکاری در ایجاد سایت خاص آموزشی با استفاده از توصیه های سازمان، همکاری در صدور ویزا برای مدرسان و اساتید از وظایف و تعهدات شبکه دانشگاه های مجازی جهان اسلام است.

فرج زاده ها افزود: این تفاهم نامه 12 تیرماه سال جاری تصویب و به امضاء طرفین رسیده و برای مدت دوسال از تاریخ امضاء تفاهم نامه قابل اجرا و در صورت تمایل طرفین قابل تمدید خواهد بود.

گفتنی است شبکه دانشگاه های مجازی جهان اسلام در ایران با حضور 19 نفر از سفرای کشورهای اسلامی عضو کمیته دائم همکاریهای علمی و فناوری سازمان همکاری اسلامی (کامستک) در دانشگاه پیام نور که منتخب و نماینده تمام دستگاه های علمی و پژوهشی و تحقیقاتی کشور است، مورد بهره برداری قرار گرفت.

راه اندازی شبکه دانشگاه های مجازی جهان اسلام توسط جمهوری اسلامی ایران در سیزدهمین نشست مجمع عمومی کمیته دائمی علمی و فناوری سازمان کنفرانس اسلامی (کامستک) که فروردین سال 1387 در اسلام آباد پاکستان برگزار گشت، به تصویب رسید.

همچنین هدف از راه اندازی شبکه دانشگاه های مجازی جهان اسلام، ایجاد و تقویت ارتباط علمی، پژوهشی و آموزشی دانشگاه های مجازی کشورهای اسلامی است که با ایجاد این شبکه، تبادلات علمی، آموزشی و تحقیقاتی مراکز دانشگاهی کشورهای عضو به شیوه مجازی افزایش خواهد یافت و ضمن به اشتراک گذاشتن توانمندی های موجود، زمینه انجام پروژه های مشترک برای اعضا فراهم خواهد شد.

دانشگاه هایی که خدمات علمی، آموزشی و پژوهشی خود را به صورت الکترونیکی و مجازی در حیطه جهان اسلام ارائه می دهند، می توانند در این شبکه دانشگاهی عضویت داشته باشند و این شبکه علاوه بر ارائه خدمات اینترنتی به نشانی IINVU.pnu.ac.ir، دارای امکانات فیزیکی همچون سالن کتابخانه، آمفی تئاتر، استودیو صدا و تصویر و کلاس های مجازی است.

منبع: تسنیم
انتشار: 5 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: donyayerahrah.ir شناسه مطلب: 695

به "صادرات خدمات مهندسی به 56 کشور اسلامی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صادرات خدمات مهندسی به 56 کشور اسلامی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید