طراح خانه ویلایی: عجیب ترین گیاهان جهان را در باغ گیاه شناسی چین ببینید!

به گزارش دنیای راه راه، باغ گیاه شناسی جنوب چین

باغ گیاه شناسی جنوب چین یکی از مکان های دیدنی موردعلاقه مردم محلی و گردشگران است. در این باغ مجموعه ای حیرت آور از نادرترین و شگفت انگیزترین گیاهان دیده می گردد و مجموعه باغ گیاه شناسی از یک مرکز تحقیقات علمی و فرهنگی نیز برخوردار است. فعالیت های مختلفی از جمله عکسبرداری، آموزش کاشت و پرورش گیاهان مختلف و بعلاوه به وجود آوردن گلدان های سنتی برای بازدید کنندگان این باغ رایگان است. این باغ، ابتدا در سال 1929 میلادی ساخته شد و به عنوان موسسه کشاورزی و جنگل داری دانشگاه سون یاتسن (Sun Yatsen) شروع به کار کرد. امروزه این باغ جزئی از آموزشگاه علمی چین محسوب می گردد. دانشمندان و محققان بسیاری در این باغ گیاه شناسی به کار و فعالیت های پژوهشی می پردازند و به طور منظم پژوهش ها و یافته های خود را به چاپ می رسانند. با خبرنگاران همراه باشید تا با هم سری به این باغ عجیب بزنیم.

طراح خانه ویلایی: عجیب ترین گیاهان جهان را در باغ گیاه شناسی چین ببینید!

جهت دریافت خدمات طراح خانه ویلایی با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان با سالهای تجربه طراحی معماری و ساخت و مشارکت در پروژه های ساختمانی ویلا و باغ کوچک و بزرگ بهترین انتخاب جهت مشاوره و اجرا میباشد.

وجود بخش های متعدد نمایش داده شده؛ منحصر به فرد و قابل توجه، این باغ را در بالاترین رده فهرستی که گردشگران در بازدید از شهر نزدیک آن گوآنگژو (Guangzhou) باید انجام دهند، قرار داده است. این باغ به سه بخش اصلی تقسیم بندی شده است: بخش پژوهشی و مسکونی، بخش طبیعی محافظت شده به نام دینگهاشان (Dinghushan) و بخش نمایشگاه و پژوهش گیاهان که در این بخش به معرفی اجمالی هر یک از این قسمت ها می پردازیم:

بخش پژوهشی و مسکونی The Research and Residential Zone

در این بخش، بازتماشامایندگان نمونه ها و بخش های خشک شده جالب گیاهانی که نزدیک به یک میلیون گونه بوده و تعداد زیادی از آنها بسیار نایاب هستند، را بازدید می نمایند. این بخش بعلاوه شامل برشی از گوشه آزمایشگاه های علمی است که دانشمندان پژوهش های خود درمباحث گیاه شناسی، منابع گیاهی و دیگر رشته های دانشگاهی را انجام می دهند.

بخش طبیعی محافظت شده دینگهاشان The Dinghushan Nature Reserve

این بخش در سال 1956 میلادی شکل گرفت و در آن دینگهاشان (Dinghushan) به عنوان قدیمی ترین گونه طبیعی محافظت شده چین مطرح شد. تقریبا 2 هزار و 400 گونه مختلف از گیاهان گرمسیری و نیمه گرمسیری در این محل پرورش داده می گردد. این بخش بعلاوه به جنگل جادویی لانگ دانگ (Long Dong Magic Forest) معروفیت دارد و به عنوان یکی از منظره ها زیبا در این منطقه شناخته می گردد. این باغ به وسیله دو شبه جزیره از باغ های باستانی (Relic Garden) و باغ نخل (Palm Garden) احاطه شده است. در واقع یک مقایسه مطالعاتی بین این باغ ها، باغ باستانی که به نمایش درختان و گیاهان همواره سبز و باغ نخل که به منعکس کردن گیاهان چهارفصلی می پردازند، وجود دارد. علاوه بر این، بازتماشامایندگان می توانند در بخش طبیعی محافظت شده دینگهاشان، قدیمی ترین روستای گوآنگژو (Guangzhou) را به عنوان یکی از سکونت گاه های اولیه بازدید نمایند. در اینجا بازتماشامایندگان می توانند با سبک زندگی روستانشینان باستانی آشنا شده و با بعضی از فعالیت های سخت روزمره آنها روبرو شده و درباره شیوه کشاورزی آموزش ببینند. قابل ذکر است که این بخش از تعدادی خانه درختی به سبک خانه های روستایی باستانی برخوردار است تا در صورتی که بازتماشامایندگان احتیاج به استراحت دارند، بتوانند در آنها استراحت نمایند و با نیرویی تازه به بازدید خود از سایر بخش های باغ ادامه دهند.

بخش نمایشگاه و پژوهش گیاهان The Nursery and Exhibition Zone

این بخش از باغ، دارای 13 هزار گیاه و درخت همچون گیاهان ماگنولیا (magnolias)، ارکیده ها، انواع گل های صدتومنی است. به طور کلی این بخش به 30 رده از باغ های مختلف به همراه، یک سالن آموزش و چگونگی هنر حفاظت، تقسیم بندی شده است.

چه افرادی باید از این باغ تماشا نمایند

گردشگرانی که مجذوب باغ های گیاه شناسی هستند، افرادی که به گیاهان کمیاب و عکس برداری فضاهای شلوغ علاقه مند هستند و کسانی که پژوهش های علمی برایشان جالب است، می توانند بازدید از این باغ را در برنامه خود قرار دهند. علاوه بر این به افرادی که به فرهنگ و تاریخ چین علاقه مند هستند و دوست دارند بازسازی روستاهای باستانی را از نزدیک ببینند و بچه هایی که از آموزش مطالب علمی و مراکز اطلاعاتی و نمایشگاه های علمی لذت می برند، پیشنهاد می گردد تا از این باغ گیاه شناسی تماشا نمایند.

برترین زمان برای بازدید از این باغ گیاه شناسی

برای بازدید از این باغ گیاه شناسی می توان گفت که برترین زمان فصل بارندگی، از ماه مارس تا اواسط ماه می (اسفند تا اردیبهشت) است. چرا که بیشترین شکوفه و گل در این باغ؛ طی این دوره زمانی دیده می گردد. البته فصل تابستان نیز یک زمان مطلوب برای بازدید از این باغ به شمار میرود. با این حال هوا در این فصل بسیار گرم بوده و پیشنهاد می گردد که لباس خنک پوشیده و استفاده از کرم ضد آفتاب و کلاه را نباید فراموش کنید. علاوه بر این بیشتر بازتماشامایندگان تابستانی این باغ از مواد یا کرم های ضد پشه استفاده می نمایند تا در دوره بازدید، از گزش پشه ها و دیگر حشرات در امان باشند. ضمناً، بازتماشامایندگانی که آینده نگر هستند و برای سفر خود پیشاپیش برنامه ریزی می نمایند، باید اطلاع داشته باشند که شهر گوآنگژو (Guangzhou) که در نزدیکی این باغ واقع شده است، محل برگزاری نمایشگاه سالانه از تاریخ 15 تا 30 آوریل و از تاریخ 15 تا 30 اکتبر است. در این دوره های زمانی این باغ مملو از بازدید نماینده می گردد و در شلوغ ترین حالت خود خواهد بود. ابن باغ در سراسر طول سال باز است و افرادی که قصد دارند در طول سال و در فصل های مختلف بازدید از آن را تکرار نمایند، بدانند که این مساله به آسانی امکان پذیر بوده و این باغ در هر فصلی زیبایی و جذابیت خاص خود را خواهد داشت. در بیشتر روزها ساعت شروع به کار مجموعه باغ، 7:30 صبح و ساعت تعطیل شدن آن در حدود 5:30 عصر است.

موقعیت و نحوه دسترسی به باغ گیاه شناسی

این باغ، حدود 5 مایلی شمال شهر گوآنگژو (Guangzhou) در جنوب چین و در کنار رودخانه پرل (Pearl River) واقع شده است. از این شهر می توان با اتوبوس، مترو و تاکسی به این باغ گیاه شناسی دسترسی پیدا کرد.

منبع: www.chinahighlights.com

منبع: الی گشت
انتشار: 15 خرداد 1401 بروزرسانی: 15 خرداد 1401 گردآورنده: donyayerahrah.ir شناسه مطلب: 1781

به "طراح خانه ویلایی: عجیب ترین گیاهان جهان را در باغ گیاه شناسی چین ببینید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طراح خانه ویلایی: عجیب ترین گیاهان جهان را در باغ گیاه شناسی چین ببینید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید