مدل های جدید و زیبای تزیین سبزه عید

به گزارش دنیای راه راه، برای تزیین سبزه عید می توانید از روبان های رنگی، سنگ های تزیینی، پوست تخم مرغ و ... بهره ببرید. جدیدترین مدل های تزیین سبزه را سفره هفت سین عید نوروز را می توانید در این مطلب دنبال کنید.

مدل های جدید و زیبای تزیین سبزه عید

با ما همراه باشید و درباره ساعت اینترنتی بیشتر بدانید.

خبرنگاران | سرویس خانه داری - تزیین سبزه عید بعد از کاشت سبزه یکی از هنرهای خاص بانوان هنرمند ایرانی است. در اصل بسیاری از بانوان خوش ذوق و هنرمند ایرانی چند روز مانده به عید به فکر کاشت و تزیین سبزه عید میفتند و سعی می نمایند با هرچه که در توان دارند، یک سفره هفت سین زیبا و شکیل آماده نمایند.

ما در سایت خبرنگاران روش کاشت و طرز تهیه انواع سبزه عید شامل سبزه گندم، سبزه عدس، سبزه ماش، سبزه خاکشیر و ... را به شما آموزش داده ایم و درباره نکات مربوط به رشد و مدت زمان جوانه زدن هر یک به طور کامل توضیحاتی داده ایم. در ادامه این مطلب شما را با روش های تزیین سبزه عید آشنا خواهیم کرد تا بتوانید برای سفره هفت سین سال جاری، یک تزیین شیک و زیبا و منحصر به فرد داشته باشید. با ما همراه باشید.

تزیین سبزه عید:

  1. تزیین سبزه با روبان
یکی از ساده ترین تزییناتی که برای سبزه عید می توان انجام داد همان شکل سنتی و همیشگی یعنی درست کردن سبزه در یک بشقاب یک بار مصرف گرد یا مستطیل است و بعد از اینکه سبزه به اندازه مورد نظر رسید، با روبان های زیبایی که می توان از خراطی ها تهیه کرد، آن ها را تزیین کنید. این تزیین ساده همواره زیباست.
  1. کاشت سبزه داخل پوست تخم مرغ
اما یکی از ایده های بامزه و خلاقانه برای تزیین سبزه عید،کاشت سبزه داخل پوست تخم مرغ است. برای این کار شما باید اول چند عدد پوست تخم مرغ که از 1/3 قسمت بالای آن را شکسته اید را کاملا با آب بپوشید و خشک کنیدذ تا بوی تخم مرغ ندهد. بعد از یکی از راه های کاشت انواع سبزه استفاده نموده و هر نوع بذری که دوست داشتید را داخل این پوست تخم مر غ ها بکارید. این ایده به خصوص برای بچه ها بسیار جالب خواهد بود.
  1. تزیین سبزه با گل طبیعی
یک ایده بسیار زیبا که به خصوص برای سفره هفت سین نوعروس ها بسیار جذاب و شیک خواهد بود، تزیین سبزه با روبان و گل طبیعی است. شما می توانید هر نوع سبزه که دوست دارید داخل ظرف مربع یا گرد بکارید و بعد دور سبزه را مثل روش اول با روبان سفید تزیین کنید و بعد روی سبزه ها چند شاخه گل طبیعی قرار دهید.

همچنین می توانید به جای قرار دادن گل های طبیعی روی سبزه، آن ها را دور ظرف سبزه قرار دهید و به نوعی، سبزه را داخل قابی از گل قرار دهید.

  1. تزیین سبزه به شکل باغچه نارنج
اگر قصد دارید برای جلوگیری از به هدر رفتن بذرهای خوراکی مانند عدس و گندم و ... از هسته مرکبات مثل هسته نارنج یا لیمو و پرتقال بهره ببرید بهتر است از همین الان دست به کار شوید. چون این سبزه نسبت به دیگر انواع سبزه دیرتر رشد می نماید. کافی است سبزه هسته پرتقال را داخل گلدانی کاشته و وقتی به اندازه دل خواه رسید، دور سبزه را با سنگ های تزیینی کوچک، تزیین کنید تا یک باغچه نارنج یا پرتقال کوچک در سفره هفت سین خود داشته باشید.

امیدواریم از این نمونه ها ایده بگیرید و یک تزیین بسیار زیبا و شکیل برای سفره هفت سین خود داشته باشید. همچنین اگر به دنبال کاشت سبزه ای خاص و جدید هستید مطالعه مطالب سبزه هویج یا سبزه شلغم؛ سبزه ای خاص برای هفت سین و روش کاشت سبزه عید به شکل موش؛ حیوان سال 99 را به شما توصیه می کنیم.

منبع: setare.com
انتشار: 8 بهمن 1399 بروزرسانی: 8 بهمن 1399 گردآورنده: donyayerahrah.ir شناسه مطلب: 1125

به "مدل های جدید و زیبای تزیین سبزه عید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مدل های جدید و زیبای تزیین سبزه عید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید