مراسم نوروزی استان مرکزی برگزار نمی گردد

به گزارش دنیای راه راه، مدیرکل میراث فرهنگی استان مرکزی گفت: به منظور پیشگیری از انتقال بیماری کرونا، مراسم نوروزی و آئین های بومی محلی استان مرکزی در ایام نوروز 99 تا اطلاع ثانوی برگزار نمی گردد.

مراسم نوروزی استان مرکزی برگزار نمی گردد

به گزارش خبرنگاران آنلاین به نقل از خبرنگاران، علیرضا ایزدی در جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر استان مرکزی در اراک، اظهار کرد: پیرو شیوع ویروس کرونا در کشور و استان مرکزی صنعت گردشگری تحت تأثیر نهاده شد و می توان گفت در حال حاضر در شرایط مناسبی قرار ندارد.

وی ادامه داد: بیشتر واحدهای گردشگری استان تعطیل اند و مواردی نیز با تعدیل نیرو به صورت نیمه فعال هستند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی اعلام کرد: هتل ها در حوزه اقامتی به صورت نیمه فعال اند و با وجود گندزدایی و سمپاشی باز هستند و ضریب اشغال آن ها طی هفته های گذشته به 7 درصد هم نمی رسد که خوب نیست.

ایزدی گفت: دغدغه ما بخش خصوصی است که در این حوزه اشتغال خوبی ایجاد نموده و با این شرایط متحمل ضررهای فراوانی شده است در این راستا پیگیری هایی از وزارتخانه به عمل آمده تا بسته های حمایتی و تشویقی را در نظر بگیرند و بتوان از این بزنگاه سخت عبور کرد.

وی اضافه نمود: نزدیک به 30 درصد هتل های استان به صورت کامل تعطیل و دفاتر خدماتی و مجموعه های پذیرایی در حوزه های شهری و بیرون از شهر در اراک مانند حسین آباد و نظم آباد تا اعلام شرایط سفید ازسوی دانشگاه علوم پزشکی تعطیل هستند.

ایزدی مطرح نمود: مجموعه های اقامتی و هتل داران استان در صورت احتیاج به اسکان و یاری با دانشگاه علوم پزشکی اراک اعلام آمادگی کردند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی گفت: با شیوع بیماری کرونا اکیپ های این اداره کل رعایت موارد بهداشتی در مراکز اقامتی سطح استان را نظارت می نمایند. طبق دستورالعمل وزارتخانه فعالیت نوروزگاه ها به حالت تعلیق و تعطیل در آمده است.

وی اضافه نمود: در روستاها و نقاط شهری که قرار بود که مراسم و آئین های بومی و محلی اجرا گردد نیز به حالت تعطیل و تعلیق در آمده است.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 9 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: donyayerahrah.ir شناسه مطلب: 569

به "مراسم نوروزی استان مرکزی برگزار نمی گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مراسم نوروزی استان مرکزی برگزار نمی گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید