مراودات مالی و تجاری با کشور هند گسترش می یابد

به گزارش دنیای راه راه، خبرنگاران: مدیرعامل منطقه آزاد چابهار در ملاقات با معاون وزیر کشتیرانی هند گفت: چابهار به عنوان مالی ترین پل ارتباطی هندوستان به کشورهای افغانستان و آسیای میانه است که موجب گسترش مراودات مالی و تجاری با این کشور می گردد.

مراودات مالی و تجاری با کشور هند گسترش می یابد

برای دیدن تاج محل و مجسمه های بودا، تور هند ما را تجربه کنید.

به گزارش خبرنگاران از زاهدان به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد چابهار، مصطفی ملک زاده در نشست مالی با مقامات کشور هند اظهار کرد: نظر به رشد و توسعه افغانستان و کشورهای آسیای میانه و گسترش مراودات مالی و تجارتی هندوستان با آن کشور ها، شاهد توسعه مناسبات مالی بین ایران و هندوستان به وسیله منطقه آزاد چابهار بعنوان مالی ترین پل ارتباطی به افغانستان و آسیای میانه باشیم.

وی اضافه کرد: ضمن آنالیز تفاهمنامه های دوجانبه بین ایران و هند و نیز سه جانبه بین ایران، هند و افغانستان خواستار روابطی مستحکم و صمیمی بین دو کشور هستیم.

مدیرعامل منطقه آزاد چابهار ضمن ابراز امیدواری در مورد اجرای هر چه سریع تر مفاد تفاهمنامه های منعقده به اشتراکات، روابط و پیوندهای دیرین قومی اشاره نمود و گفت: چابهار بعنوان تنها بندر اقیانوسی ایران از موقعیت ممتازی به جهت دارا بودن کوتاه ترین، امن ترین و مالی ترین راستا برای دسترسی به کشورهای آسیای میانه برخوردار است.

پرادیپ کمارسینها معاون وزیر کشتیرانی هند و رئیس هیئت هندی با ابراز خرسندی از روابط برادرانه و مناسبات مستحکم دو کشور ضمن قدردانی از میهمان نوازی منطقه آزاد چابهار گفت: در بازدیدی که از زیرساخت های منطقه آزاد چابهار و طرح توسعه بندر داشته ایم، امیدواریم در آینده نزدیک شاهد پیشرفت های بیشتری در زمینه ترانزیتی و تجاری بین دو کشور باشیم.

وی اظهارکرد: پتانسیل ها و ظرفیت های چابهار صندلی ویژه ای را دارا بوده و آشنایی با مزیت ها و مقررات شفاف این منطقه در این سفر موجب افزایش و توسعه مناسبات فیمابین خواهد شد.

در این ملاقات مملک زاده با اشاره به طرح های اجرایی دولت در زمینه توسعه این بندر، به شروع عملیات اجرایی راه آهن، تکمیل جاده ترانزیتی چابهار-میلک، شروع عملیات اجرایی توسعه بنادر(شهید بهشتی و شهید کلانتری) کاهش هزینه های بندری برای ترانزیت و صادرات و تصویب پلاک کامیون های ترانزیتی برای تردد در مرز افغانستان اضافه کرد: منطقه آزاد چابهار به عنوان قطب سوم پتروشیمی کشور نیز تبدیل شده و ما امیدواریم با همت و جدیت مسئولین با یک برنامه عملی بتوانیم هرچه سریع تر مقدمات همکاری و حضور و دسترسی هند به افغانستان و آسیای میانه را فراهم کنیم.

چابهار در منتهی الیه جنوب شرقی کشور جمهوری اسلامی ایران واقع شده است و تنها شهر بندری ایران است که به آب های اقیانوسی متصل است. خلیج چابهار با بریدگی طبیعی و استثنایی خود، در حاشیه سواحل دریای عمان نزدیکترین آبراه به اقیانوس هند است.

ق

منبع: تسنیم
انتشار: 23 دی 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: donyayerahrah.ir شناسه مطلب: 272

به "مراودات مالی و تجاری با کشور هند گسترش می یابد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مراودات مالی و تجاری با کشور هند گسترش می یابد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید