مولتی ویتامین ها به سلامت قلب کمکی نمی نمایند!

به گزارش دنیای راه راه، یک مطالعه تازه بر روی مولتی ویتامین ها و سلامت قلب، ادعایی را که بعضی متخصصان پزشکی برای سال ها عنوان می کردند را تایید می نماید: مولتی ویتامین ها برای جلوگیری از بیماری های قلبی عروقی کار زیادی نمی نمایند.

مولتی ویتامین ها به سلامت قلب کمکی نمی نمایند!

این گزارش از آنالیز تحقیقات قبلی بدست آمده است. در این مطالعه بر روی 18 تحقیق مختلف تجزیه و تحلیل انجام شد که 16 سال به طول انجامید. در این مطالعه در مجموع بر روی 2 میلیون شرکت نماینده آزمایش انجام شد. اطلاعات بعضی شرکت نمایندگان به مدت 12 سال مورد آنالیز نهاده شد.

چه افرادی به مولتی ویتامین ها احتیاج دارند؟

این مفهوم عمومی که مولتی ویتامین ها و مکمل ها در قالب قرص ها برای سلامت شما مفید است، به هیچ وجه اشتباه نیست. به عنوان مثال، زنان باردار، بچه ها و افراد بالغ خاص، مانند افرادی که مبتلا به سرطان هستند، باید نوع خاصی از ویتامین ها را مصرف نمایند. در اینجا بحث سر این موضوع است که آیا مولتی ویتامین ها می توانند خطر بیماری قلبی عروقی را کاهش دهند یا خیر؟

دکتر جونسوک کیم، استادیار پزشکی/ قلب و عروق در دپارتمان پزشکی دانشگاه آلاباما در بیرمنگام گفت: من امیدوارم که یافته های تحقیقاتی ما به کاهش کلاهبرداری در خصوص مکمل های مولتی ویتامین و مواد معدنی یاری کند و مردم را به استفاده از روش های اثبات شده برای کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی تشویق کند.

بنابراین برای سالم ماندن چه باید کرد؟

برترین روش برای داشتن یک قلب سالم، داشتن یک سبک زندگی سالم است. این سبک زندگی شامل ورزش پایدار، خواب مناسب و رژیم غذایی است که به تمام غذاها وابسته است و تاکید زیادی بر میوه ها و سبزیجات دارد.

تصور اشتباهی که مولتی ویتامین ها می توانند عادات خوردن ناسالم را کاهش دهند، به طور خاص، همچنان در آگاهی عمومی وجود دارد.

علت اینکه افراد مولتی ویتامین ها و مکمل ها را به عنوان وسیله ای برای بهبود سلامت قلبشان مصرف می نمایند، ساده است - آنها راحتی را می خواهند و در پی این نوع قرص ها هستند تا بتوانند کاستی های سبک زندگی خود را جبران نمایند.

فردی که مبتلا به بیماری قلبی است، اما هنوز یک شیوه زندگی بیحوصله را طی می نماید و سبک غذایی پر از چربی، نمک و شکردارد، حتی اگر هر روز قرص مولتی ویتامین مصرف کند، هیچ بهبودی در سلامت قلب خود احساس نمی نماید.

پزشکان در خصوص بیماری قلبی عروقی، از اسید چرب امگا 3 در قالب مکمل های روغن ماهی حمایت می نمایند.

این نوع اسید چرب اشباع نشده ممکن است باعث کاهش تری گلیسیرید، کاهش فشار خون، کاهش لخته شدن خون، کاهش خطر سکته مغزی و نارسایی قلبی و کاهش ضربان قلب نامنظم گردد.

در این مطلب، بر مطالعاتی که شامل روغن ماهی است تمرکز نشده است بلکه بیشتر بر روی مطالعاتی که در خصوص مولتی ویتامین ها، ویتامین D و C و کلسیم است، تمرکز داشت. بعلاوه، این اولین مطالعه ای نیست که نشان می دهد مولتی ویتامین ها سلامت قلبی را بهبود نمی بخشند.

شواهد گذشته در خصوص مولتی ویتامین ها

یک مطالعه در سال 2012، بر روی تقریبا 2000 مرد نشان داد که هیچ شواهدی در خصوص مصرف روزانه مولتی ویتامین ها برای کاهش بیماری های قلبی عروقی وجود ندارد.

حتی موسسات بهداشتی پیشرو در کشور مانند کلینیک مایو و بیمارستان جان هاپکینز صفحات خود را بر روی وب سایت های خود اختصاص داده اند تا نشان دهند که مولتی ویتامین ها می توانند سلامت قلبی را افزایش دهند، اما علیرغم کوشش های سازمان های پزشکی و دولت ایالات متحده برای مقابله با این اطلاعات نادرست، هنوز این اطلاعات نادرست بر روی بعضی صفحات مجازی وجود دارد.

طبق یک نظرسنجی در سال 2017 به وسیله شورای مسئول تغذیه، حدود 76 درصد از آمریکایی ها مکمل های غذایی مصرف می نمایند. تقریبا 42 درصد گفته اند که مکمل ها را برای سلامت عمومی مصرف می نمایند و حدود 26 درصد گفته اند که سلامت قلب را بهبود می بخشد.

بیشتر متخصصان تغذیه معمولا بیماران خود را به خوردن قرص های مولتی ویتامین تشویق نمی نمایند. مگر در صورتی که شخص مبتلا به بیماری قلبی نتواند به درستی مواد مغذی مورد احتیاج بدن را از غذای خود بگیرد.

دکتر جونسوک کیم می گوید: اگر شخص سالم باشد، لزومی نمی بینم که برای او مولتی ویتامین تجویز کنم. معمولا مکمل ها را برای افرادی تجویز می کنم که به میزان کافی در برنامه غذایی خود میوه و سبزیجات مصرف نمی نمایند.

او اشاره نمود: من به جای تجویز مکمل ها، معمولا زمانی را برای صحبت با بیمارانم در خصوص اهمیت شدید برنامه غذایی آنها می گذارم. من بیماران خود را تشویق می کنم که سبوس جو را در قالب بلغور جو دو سر مصرف نمایند که اثبات شده است کلسترول را پایین می آورد. او بعلاوه به بیماران خود توصیه می نماید هر روز میزان کافی فیبر مصرف نمایند که باعث جلوگیری از جذب کلسترول در جریان خون می گردد. او در آخر افزود که سخت ترین بخش برای بیماران، ماندن بر روی یک سبک زندگی سالم و داشتن یک برنامه غذایی سالم است. او گفت: بسیار سخت است که با 20 تا 30 دقیقه مشورت با بیماران، بتوان سبک زندگی آنها را تغییر داد.

منبع: فوت و فن / healthline.com
انتشار: 20 مرداد 1401 بروزرسانی: 20 مرداد 1401 گردآورنده: donyayerahrah.ir شناسه مطلب: 1842

به "مولتی ویتامین ها به سلامت قلب کمکی نمی نمایند!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مولتی ویتامین ها به سلامت قلب کمکی نمی نمایند!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید