پیشنهاد الجزایری- تونسی برای حل بحران لیبی

به گزارش دنیای راه راه، به گزارش خبرنگاران به نقل از الجزیره، عبدالمجید تبون رئیس جمهور الجزایر خواهان حل و فصل سیاسی بحران لیبی شد.

پیشنهاد الجزایری- تونسی برای حل بحران لیبی

وی با اعلام این خبر اضافه کرد: راه چاره سیاسی تنها راه چاره توقف درگیریها و خشونتها در لیبی است و گروههای لیبیایی باید به پای میز مذاکره بیایند.

تبون با اشاره به کوشش بعضی قبایل لیبی برای حمل سلاح گفت: این اقدام بسیار خطرناک است و لیبی را به سمت و سویی سوق می دهد که شبیه شرایط سومالی خواهد شد.

رئیس جمهور الجزایر همچنین از یک پیشنهاد الجزایری- تونسی برای حل بحران لیبی اطلاع داد. وی گفت: اگر بحران لیبی تداوم یابد این بحران به مناقشه میان ابرقدرتها تبدیل خواهد شد.

وی اظهار داشت: ما بر این باور هستیم که ملت لیبی قادر است بحران را حل و فصل کند و ما نسبت به دخالتهای خارجی در این کشور هشدار می دهیم.

پیش از این صبری بوقادوم وزیر خارجه الجزایر اعلام نموده بود: الجزایر حدود هزار کیلومتر مرز مشترک با لیبی دارد و بسیاری از خانواده ها در دو طرف مرز زندگی می نمایند و تشخیص میان الجزایری ها و لیبیایی ها در این منطقه سخت است. ما آماده میانجیگری- اگر شرایطش مساعد باشد- هستیم؛ اما باید آتش بس برقرار گردد و دخالت خارجی در امور لیبی رخ ندهد و به ممنوعیت ارسال سلاح به لیبی احترام گذاشته گردد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 22 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: donyayerahrah.ir شناسه مطلب: 848

به "پیشنهاد الجزایری- تونسی برای حل بحران لیبی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیشنهاد الجزایری- تونسی برای حل بحران لیبی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید