طراحی سر در ورودی ویلا: پیش بینی فراوری 400 تن زیتون در باغ های مرودشت

به گزارش دنیای راه راه، خبرنگاران/فارس مسئول باغبانی مدیریت جهاد کشاورزی مرودشت گفت: برداشت زیتون از 150 هکتار باغ زیر کشت این محصول در مراحل پایانی است و پیش بینی می گردد، بیش از 400 تن محصول زیتون فراوری و روانه بازار گردد.

طراحی سر در ورودی ویلا: پیش بینی فراوری 400 تن زیتون در باغ های مرودشت

جهت دریافت خدمات طراحی سر در ورودی ویلا با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان با سالهای تجربه طراحی معماری و ساخت و مشارکت در پروژه های ساختمانی ویلا و باغ کوچک و بزرگ بهترین انتخاب جهت مشاوره و اجرا میباشد.

سمیه کارگر دوشنبه 19 مهرماه در جمع خبرنگاران اعلام کرد: برداشت زیتون در شهرستان مرودشت از اواسط شهریور با برداشت ارقام کنسروی شروع شده و تا اواخر مهرماه با برداشت ارقام روغنی به انتها می رسد.

او اضافه کرد: با توجه به صرفه مالی روغن کشاورزان هر ساله حدود 30 تا 40 درصد زیتون تولیدی را به تهیه روغن اختصاص می دهند و مابقی به صورت کنسروی برداشت می گردد.

کارگر با بیان اینکه طرح افزایش عملکرد باغ ها با اجرای عملیات هرس، پیوند، تغذیه از سال 1397 در دستور کار قرار گرفته است، اسم کرد: در این طرح به منظور افزایش عملکرد و بهبود شرایط، ارقام نامناسب فعلی با رقم زرد زیتون که مناسب اقلیم مرودشت است به صورت گسترده اصلاح می گردد.

این کارشناس کشاورزی با اشاره به اینکه با عملیات اصلاحی، تغذیه و احیای باغ ها، میانه عملکرد باغ ها رو به افزایش است، اظهار داشت: اعتبارات تخصیصی از سوی سازمان جهاد کشاورزی فارس، افزایش دانش و مهارت باغداران با استفاده از فعالیت های ترویجی کارشناسان نقش مهمی در افزایش میانه عملکرد باغ ها داشته است.

او با اشاره به اینکه متقاضیان طرح های اصلاح و احیاء مورد حمایت های دولتی قرار می گیرند، گفت: به منظور افزایش عملکرد و جایگزینی ارقام سازگار با اقلیم شهرستان مرودشت، به متقاضیان یارانه نهال پرداخت می گردد.

کارگر یادآور شد: ارقام تخم کبکی، زرد زیتون، شنگه، دزفولی، کنسواریا و فیشومی از مهمترین ارقام زیتون موجود در شهرستان مرودشت است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 22 مهر 1400 بروزرسانی: 22 مهر 1400 گردآورنده: donyayerahrah.ir شناسه مطلب: 1550

به "طراحی سر در ورودی ویلا: پیش بینی فراوری 400 تن زیتون در باغ های مرودشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طراحی سر در ورودی ویلا: پیش بینی فراوری 400 تن زیتون در باغ های مرودشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید