چرا درخت گردو سالانه سود میلیاردی دارد؟

به گزارش دنیای راه راه، خرید نهال گردو و کاشت آن یکی از برترین و مطمئن ترین راه ها برای سرمایه گذاری و درآمدزایی به حساب میاید. درختان گردو خیلی سریع باردهی حداکثری خود را شروع کرده و باردهی آنها بسیار مطلوب است. از طرفی به دلیل عمر مالی بالای درختان؛ تا سالیان سال میتوانید از سود باغ گردو بهره مند شوید. اما آیا میدانید باغ گردو سود سالیانه میلیاردی دارد؟ در این مطلب قصد داریم تا راه های درآمدزایی از باغ گردو را با یکدیگر آنالیز کنیم. پس با ما همراه باشید.

چرا درخت گردو سالانه سود میلیاردی دارد؟

چرا درخت گردو سالانه سود میلیاردی دارد؟

درختان گردو در دسته درختان قدرتمند و با سودآوری بالا به حساب میایند. چرا که نتنها میوه گردو؛ بلکه پوست سبز رنگ میوه؛ برگ ها؛ چوب تنه و به طور کلی؛ کلیه اندام های درخت قابل فروش و قابل تبدیل به عایدی خواهد بود. از این رو درخت گردو به پرسود ترین رقم در بین درختان مشهور است. در ادامه به روش های سودآوری از باغ گردو اشاره خواهیم نمود.

  • میوه گردو : یکی آسانترین و متداول ترین روش های عایدیزایی از باغ گردو؛ فروش میوه گردو میباشد. درختان گردو در سال بین 3 تا 16 تن باردهی در هکتار به همراه خواهند داشت. که با توجه به حجم و کیفیت محصولات؛ عایدیزایی شما از باغ میتواند متفاوت باشد. میوه گردو به 3 روش تازه؛ با پوسته چوبی و مغز گردو به فروش میرسند. گفتنی است گردوی مغز شده بیشترین قیمت را دارد.
  • صنایع داروسازی : از میوه گردو علاوه بر مصرف خوراکی در صنایع داروسازی نیز استفاده میشود. این مورد به دلیل خواص بینظیر و طبیعی موجود در میوه گردو است.
  • صنایع پتروشیمی : جالب است بدانید از این میوه شگفت انگیز در صنایع مختلف از جمله پتروشیمی نیز بهره برده میشود. از بخش های مختلف گردو برای ساخت ابزار آلات تخصصی در حفاری های غول آسای نفتی نیز استفاده میشود.
  • فراوری مواد آرایشی : به دلیل خواص بسیار عالی گردو برای پوست؛ یکی از مواد اولیه مهم در فراوری بعضی از لوازم آرایشی و بهداشتی؛ گردو است.
  • فراوری شامپو و صابون : حتما تا بحال شامپوهایی با رایحه گردو را دیده اید. از میوه گردو در فراوری انواع شامپو، لوسیون؛ صابون و سایر مواد شوینده استفاده میشود.
  • روغن گیری : گردو دارای چربی بسیار بالایی است. روغن این میوه بسیار پرخاصیت بوده و در مصارف خوراکی و درمانی کاربرد دارد.
  • رنگرزی : برای فراوری بعضی از رنگ های طبیعی و مصنوعی از پوسته سبز رنگ گردو استفاده میشود.
  • برگ گردو : برگ گردو دارای خواص بیشماری است. از آن در رنگرزی؛ مصارف دارویی و صنعتی استفاده میشود.
  • پوسته سبز رنگ گردو : از پوست سبز رنگ گردو نیز علاوه بر مصارف دارویی در صنایع و دارو و فراوری رنگ نیز بهره برده میشود.
  • چوب گردو : چوب میوه گردو و شاخه های هرس شده نیز برای فراوری نئوپان و سایر مصارف استفاده خواهد شد.
  • چوب تنه گردو : پس از انتها عمر مالی درختان نیز شما میتوانید درختان را بریده و با فروش چوب تنه؛ به عایدیزایی بسیار عالی دست یابید.

همانطور که دانستید، عایدیزایی از باغ گردو تنها به فروش محصولات گردو ختم نمیشود. بلکه شما میتوانید با فروش کلیه بخش های درخت به عایدیزایی میلیاردی از باغ دست یابید.

رمز و رازهای عایدیزایی میلیاردی از باغ گردو چیست؟

برای داشتن سودهای میلیاردی از باغ گردو ضروری است تا پیش از خرید نهال گردو و احداث باغ گردو نکات زیر را در نظر داشته باشیم.

  1. ارتفاع از سطح دریای منطقه و مقایسه آن با ارتفاع از سطح دریای مطلوب نهال گردو به شما یاری میکند تا از مقدار سازگاری پذیری درخت با باغ مطلع شوید.
  2. آب وهوای منطقه از این رو حائز اهمیت است. که بعضی از درختان تنها قادرند در آب هوای خاصی رشد نمایند. و در صورت کاشت در شرایط آب وهوایی دیگری ممکن است به طور کامل بسوزند. در منطقه ها سردسیری شما میتوانید از نهال گردو دیرگل و نهال گردو سردسیری بهره ببرید. ارقام نهال گردو گرمسیری مانند نهال گردو پکان نیز برای کاشت در شهرهای جنوبی کشورمان مناسب هستند.
  3. پیش از خرید نهال گردو شما باید از حداقل و حدبیشتر دمای منطقه باغ خود مطلع شوید. بعلاوه ضروری است بدانید سرمای منطقه باغ شما در فصل پاییز و زمستان؛ قادر به رفع سازی احتیاج سرمایی درختان خواهد بود یا خیر؟
  4. رطوبت در منطقه و بارش سالیانه در منطقه ها خشک و یا منطقه ها با رطوبت بالا مهم است. چرا که همانطور که خشکی هوا میتواند به درختان گردو آسیب وارد نماید؛ رطوبت شدید نیز ممکن است باعث بروز بیماری در درختان بشود. بنابراین باید از ارقام مقاوم گردو در این منطقه ها بهره ببریم.
  5. محصول دهی درخت هرچه بیشتر باشد؛ سود شما از باغ افزایش میابد. ارقام نهال گردو پیوندی و نهال گردو اصلاح شده و ژنوتیپ مانند نهال گردو ژنوتیپ پالیز بیشترین باردهی را در بیشتر شهرهای کشورمان به همراه خواهند داشت.
  6. عمر مالی بالا به طور کلی بین 3 تا 7 سال زمان ضروری است تا درختان گردو به بلوغ رسیده و به باردهی حدبیشتری خود دست یابند. بنابراین با توجه به عمر مالی بالای درختان گردو؛ تنها یکبار کافیست تا درختان را کاشته و با رسیدن آنها به سن بلوغ به عایدیزایی دائمی از باغ دست یابیم.

رعایت نکات بالا هنگام خرید نهال گردو و بعلاوه نگهداری و رسیدگی از جمله آبیاری و کوددهی و هرس به موقع درختان به افزایش عملکرد باغ و افزایش سودآوری شما از باغ منجر خواهد شد.

نتیجه گیری

خرید نهال گردو و احداث باغ گردو یکی از برترین راه های عایدیزایی و دستیابی به سودهای میلیاردی به شمار میاید. هر هکتار باغ گردو به طور میانه بین 300 میلیون تا 1 میلیارد تومان عایدیزایی برای باغداران محترم به همراه خواهد داشت. البته رعایت نکات اشاره شده در این مطلب در هنگام خرید نهال گردو و نگهداری صحیح از باغ به شما در افزایش سودآوری و عایدیزایی از باغ یاری میکند.

شما میتوانید کلیه سوالات خود را در حوزه نحوه انتخاب و خرید نهال گردو؛ نحوه احداث باغ گردو و رسیدگی و نگهداری از باغ به صورت رایگان از مشاوران ما در نهالستان پالیز جویا شوید.

نهالستان پالیز بزرگترین و معتبرترین نهالستان گردو واقع در شمال غربی کشورمان است. این مرکز دارای مجوزهای رسمی از جهاد کشاورزی بوده و به همراه کلیه ارقام نهال گردو کارت گارانتی معتبر 2 ساله؛ کارت سلامت؛ گواهی عاری از آفات؛ کارت قرنطینه و پشتیبانی مادام العمر عرضه میکند.

وب سایت : https://paliznahal.ir

شماره تماس : 09141832393 - 09021832393

منبع: فوت و فن
انتشار: 23 مرداد 1401 بروزرسانی: 23 مرداد 1401 گردآورنده: donyayerahrah.ir شناسه مطلب: 1845

به "چرا درخت گردو سالانه سود میلیاردی دارد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرا درخت گردو سالانه سود میلیاردی دارد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید