کاهش روزانه 60 درصدی فراوری آهن اسفنجی به دلیل محدودیت گازرسانی به فولاد مبارکه

به گزارش دنیای راه راه، خبرگزاری خبرنگاران- مدیر ارشد خدمات فنی و پشتیبانی شرکت فولاد مبارکه اصفهان با اشاره به کاهش 50 درصدی تامین گاز فولاد مبارکه و کاهش فراوری این مجموعه، گفت: فولاد مبارکه برای به حداقل رساندن خسارت های ناشی از کاهش فراوری، با وجود فصل سرما بسیاری از تعمیرات خود را در این مقطع زمانی انجام می دهد تا افت فراوری را به حداقل برساند.

کاهش روزانه 60 درصدی فراوری آهن اسفنجی به دلیل محدودیت گازرسانی به فولاد مبارکه

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران به نقل از ایسنا، جواد نیلی در مورد محدودیت تحویل گاز به صنایع از جمله فولاد مبارکه و تاثیر آن بر فعالیت این مجموعه عظیم فولادی، اظهار کرد: محدودیت های تامین گاز آسیب تجهیزاتی چندانی نمی زنند، اما منجر به کاهش فراوری و افزایش هزینه های محصول می گردد.

وی اضافه نمود: با توجه به محدودیت های سنگین تحویل گاز به مجموعه فولاد مبارکه طی دو سال گذشته، فراوریات آن دچار نوسانات شدید می گردد و بعضا میزان فراوری روزانه به کمتر از 50 درصد هم می رسد.

مدیر ارشد خدمات فنی و پشتیبانی شرکت فولاد مبارکه اصفهان با اشاره به اینکه بعضی از واحدهای فراوریی همچون نیروگاه ها بعد از محدودیت تحویل گاز، امکان استفاده از سوخت دوم را دارند، گفت: در مجموع مدول های احیای مستقیم امکان استفاده از سوخت دوم را ندارند و تنها به وسیله سوخت گاز می توانند فعالیت نمایند، بنابراین با محدودیت تامین گاز با توقف گسترده و شدید در مجموعه های فراوریی روبرو می شویم.

وی به تجربه این محدودیت ها توسط شرکت فولاد مبارکه از سال های گذشته تا به امروز، گفت: فولاد مبارکه برای به حداقل رساندن خسارت های ناشی از کاهش فراوری، با وجود فصل سرما بسیاری از تعمیرات خود را در این مقطع زمانی انجام می دهد تا افت فراوری را به حداقل برساند.

نیلی تاکید نمود: شرکت فولاد مبارکه با وجود محدودیت های برق در تابستان، محدودیت گاز در زمستان و محدودیت آب در طول سال، با برنامه ریزی های منسجم به اهداف فراوریی خود می رسد.

وی درباره کاهش فراوریات فولاد مبارکه به دلیل محدودیت تحویل گاز و نگرانی بابت تحویل تعهدات خود به بورس کالا و صادرات، اظهار کرد: سعی فولاد مبارکه این است که در تحویل عمده تعهدات خود دچار تاخیر نگردد و حتی سال گذشته با وجود محدودیت 50 روزه گاز، با برنامه ریزی منسجم، تمام تعهدات خود را انجام داد.

مدیر ارشد خدمات فنی و پشتیبانی شرکت فولاد مبارکه اصفهان شرح داد: فولاد مبارکه سال گذشته بخشی از فراوریات خود را قبل از آغاز فصل سرما انجام داد که در زمستان با مشکل عدم تحویل تعهدات روبرو نگردد.

وی پیش بینی کرد: به دلیل محدودیت های تحویل گاز، فراوری واحدهای احیای مستقیم فولاد مبارکه به صورت روزانه منجر به کاهش 60 درصدی فراوری آهن اسفنجی می گردد، بنابراین خواست ما از مجموعه وزارت نفت برطرف این مشکل است.

نیلی همچنین یادآور شد: شرکت فولاد مبارکه روزانه نیازمند 9 میلیون و 500 هزار مترمکعب گاز است که به دلیل محدودیت های تامین گاز به دلیل فصل سرما، میزان تحویل گاز به آن حدود 50 درصد کاهش یافته است.

وی تاکید نمود: در حال حاضر عمدتا مدول های احیای مستقیم دچار محدودیت هستند، اما بقیه واحدهای فولاد مبارکه که مصارف کمتری دارند، فراوری خود را حفظ می نمایند تا با حفظ بازار، موجب اختلال در بازار نشوند که البته در صورت استمرار محدودیت افت فراوری به واحدهای پایین دست نیز می رسد.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 24 بهمن 1399 بروزرسانی: 24 بهمن 1399 گردآورنده: donyayerahrah.ir شناسه مطلب: 1153

به "کاهش روزانه 60 درصدی فراوری آهن اسفنجی به دلیل محدودیت گازرسانی به فولاد مبارکه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاهش روزانه 60 درصدی فراوری آهن اسفنجی به دلیل محدودیت گازرسانی به فولاد مبارکه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید