6 کاروانسرای تاریخی استان سمنان به وسیله ارزیاب یونسکو آنالیز شد

به گزارش دنیای راه راه، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان گفت: شش کاروانسرای تاریخی استان سمنان برای ثبت در لیست جهانی کاروانسراهای ایران به وسیله ارزیاب یونسکو مورد آنالیز قرار گرفتند.

6 کاروانسرای تاریخی استان سمنان به وسیله ارزیاب یونسکو آنالیز شد

میراث آریا: روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان، حمیدرضا دوست محمدی روز دوشنبه 12 مهر ماه 1400 با اعلام این خبر اضافه نمود: کاروانسراهای قصر بهرام، سنگی و آجری آهوان، میامی، میاندشت و عباس آباد طی دو روز مورد آنالیز ارزیاب یونسکو قرار گرفتند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان با بیان اینکه این اداره کل تمامی کوشش خود را برای رعایت الزامات مورد نظر سازمان یونسکو برای ثبت آثار در لیست جهانی انجام داده است، ابراز امیدواری کرد: با ثبت این شش کاروانسرا در لیست جهانی، برای دومین بار آثاری از این استان در تعداد آثار ثبت جهانی قرار گیرد.

دوست محمدی ادامه داد: کاروانسرای تاریخی میاندشت که بزرگ ترین مجموعه کاروانسرایی در ایران است و دربرگیرنده سه کاروانسرا است، کاروانسرای عباس آباد و کاروانسرای میامی سه کاروانسرای شهرستان میامی، کاروانسرای سنگی و آجری آهوان سمنان و کاروانسرای قصر بهرام در جنوب گرمسار در این مرحله مورد آنالیز ارزیاب یونسکو قرار گرفتند.

او گفت: با توجه به وجود بیش از 30 کاروانسرای تاریخی در استان سمنان، این استان به سرزمین کاروانسراها معروف است و امید است با ثبت جهانی این کاروانسراها، زمینه الحاق سایر کاروانسراهای استان به این لیست هم فراهم گردد.

منبع: توریسم آنلاین
انتشار: 25 مهر 1400 بروزرسانی: 25 مهر 1400 گردآورنده: donyayerahrah.ir شناسه مطلب: 1553

به "6 کاروانسرای تاریخی استان سمنان به وسیله ارزیاب یونسکو آنالیز شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "6 کاروانسرای تاریخی استان سمنان به وسیله ارزیاب یونسکو آنالیز شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید