اختلال اوتیسم در فرزندان و مسائل خانه نشینی

به گزارش دنیای راه راه، در دوران خانه نشینی، خانواده هایی که بچه ها و نوجونان اوتیسم دارند با مسائل بسیاری دست و پنجه نرم می نمایند. مسائلی که ممکن است ما با آنها آشنایی نداشته باشیم؛ ولی اگر در همسایگی یک کودک اوتیسم زندگی می کنیم بهتر است آنها را درک کنیم و مسائل را برایشان 10 برابر می کنیم.

اختلال اوتیسم در فرزندان و مسائل خانه نشینی

جهت دریافت خدمات پتینه کاری با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات رنگ آمیزی با تکنیک های مدرن پتینه کاری را به ما بسپارید.

1. پایین بودن آستانه تحمل

شیوع کرونا و خانه نشینی شوک بزرگی برای سبک زندگی همه افراد جامعه بود. ما به عنوان افراد عادی برای ذهن خود تنوع به وجود می آوریم تا کمتر متوجه تغییر سبک زندگی و عادت ها شویم. بهتر است به صراحت بگوییم هیچ یک از تکنیک هایی که برای افراد عادی کارساز است به درد بچه های اوتیسم نمی خورد. با برهم خوردن سبک زندگی و کارهای روتین، بچه های اوتیسم دچار استرس و نگرانی بسیار می شوند. آستانه تحمل شان به شدت پایین می آید سپس پرخاشگر می شوند. اگر فرد در سن نوجوانی باشد اختلالات هورمونی هم به آن اضافه می گردد و ممکن است پرخاشگری ها به برخورد فیزیکی با اعضای خانواده و خودزنی نیز برسد. خانواده ها باید خیلی به این موضوع حساس باشند و راه کارهایی را به او معرفی نمایند که برایش جذاب باشد و موجب حواس پرتی گردد.

2. آموزش و درمان برای بچه های اوتیسم

با تعطیل شدن مراکز عمومی، مراکز توان بخشی نیز تعطیل شدند. در دوره های درمان و یادگیری حتی چند روز هم بر بچه های اوتیسم اثر می گذارد چه برسد به چند ماه. اغلب خانواده ها باید خودشان مسئولیت آموزش را به عهده بگیرند و فرزندشان را آموزش دهند؛اما بسیاری از دوره ها را پزشک معالج انجام می دهد و از حیطه دانش خانواده ها خارج است. مادری درباره فرزند اوتیسم خود نوشته بود که فرزندش دچار وسواس فکری است و طی چندین دوره تخصصی بالاخره توانسته بود پیشرفت های خوبی داشته باشد؛ اما در این دوره شیوع کروناویروس باید برای خودمراقبتی، مدام به او بگوییم اگر به جایی دست می زند دست ها را بشوید. با این کار تمام آن دوره های درمان از ذهن کودک اوتیسم شسته شد. بعضی از بچه ها اوتیسم توانایی تعمیم ندارند و باید تک به تک به آنها بگویی که؛ دست به دکمه آسانسور نزن، دست به نرده نزن، دست به در نزن و غیره. چنانچه موردی را از قلم انداخته باشید، کودک اوتیسمی توانایی اسنتباط ندارد و نمی داند نباید دست به دیوار، زنگ یا وسایل دیگر هم نزند و همین موضوع، خودمراقبتی در افراد اوتیسم را سخت می نماید.

در این باره بخوانید:

با این 12 چیستان تصویرسازی بچه ها را تقویت کنید

با تفاوت های ضد عفونی و استریل کردن آشنا شوید

3. مسائل پدر و مادر

با این همه مواردی که ذکر شد اگر پدر و مادر شاغل هم باشند مسائل چندین برابر می گردد. با تعطیلی مهدکودک ها و مراکز دیگر، مادران و پدران مجبود هستند بچه ها خود را در این شرایط خطرناک با خود به محل کار ببرند. بچه ها همواره در محل کار مسائلی را درست می نمایند که اگر کودک دارای اوتیسم و مسائل خودمراقبتی نیز باشند، این مسائل را چندین برابر می نماید. بچه ها اوتیسم اغلب برای تخلیه انرژی خود ممکن است زیاد سر و صدا نمایند یا بدوند، در این موضوع شاید همسایه ها اعتراض نمایند و به پدر و مادر فشار زیادی بیاورند. اگر شما همسایه این افراد هستید سعی کنید شرایط را درک کنید و خودتان را جای آنها بگذارید. پدر و مادران این فرزندان هر کاری از دست شان بربیاید، انجام می دهند و از شما تنها درک این شرایط را می خواهند. هیچ کسی دوست ندارد با لحن یا کلمات بدی با او صحبت گردد. پس مراقب باشیم نمک بر زخم هایشان نزنیم. از ارتباط چشمی و بلند صحبت کردن با بچه هایی که اختلال اوتیسم دارند بپرهیزید و باور کنید آنها کنترلی بر رفتارهایشان ندارند.

منبع: ایرنا زندگی
انتشار: 9 دی 1399 بروزرسانی: 9 دی 1399 گردآورنده: donyayerahrah.ir شناسه مطلب: 1074

به "اختلال اوتیسم در فرزندان و مسائل خانه نشینی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اختلال اوتیسم در فرزندان و مسائل خانه نشینی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید