تور چین ارزان: بایدها و نبایدهای سفر به چین

به گزارش دنیای راه راه، چین است و هزار و یک داستان. کشوری با فرهنگ و آداب ورسوم کاملاً متفاوت که بایدها و نبایدهای خاص خود را دارد. پیش از سفر به این سرزمین پهناور با باورهای سنتی، بهتر است کمی با کارهایی که می توان انجام داد و کارهایی که انجام دادنشان فرهنگ چینی ها را زیر سؤال می برد آشنا شوید.

تور چین ارزان: بایدها و نبایدهای سفر به چین

با ما همراه باشید و با تور چین ارزان از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

چین از پرجمعیت ترین کشورهای جهان، بار تمدنی چند هزارساله را بر دوش می کشد. از این رو جای تعجب نیست که همچنان به سنت ها پایبند بوده و عجیب ترین بایدها و نبایدها را در خود دارد. آشنایی با فرهنگ چینی ها را مجذوب نماینده تر نموده و به شما یاری می نماید راحت تر با ساکنین این سرزمین کهن ارتباط برقرار کنید.

افراد را با نام کوچک صدا نزنید

چینی ها همچون سایر افراد جهان یک نام و یک نام خانوادگی دارند؛ اما در این کشور بر خلاف سایر نقاط جهان برای صدا کردن افراد به جای نام کوچک از نام خانوادگی استفاده می نمایند. حتی خانم های چینی همسرانشان را با فامیلی صدا می زنند. شما هم در سفر به چین این مسئله را رعایت نموده و برای احترام، افراد را با نام فامیل صدا کنید. البته حتماً قبل از صدا زدن به کار بردن لفظ خانم و آقا را نباید فراموش کنید.

از چینی ها تعریف نکنید

با تعریف کردن از چینی ها قند در دلشان آب نمی شود، پس در برخورد با افراد محلی این کار را نکنید. در فرهنگ چین فروتن بودن بسیار اهمیت دارد تا جایی که می گویند فروتن باشید، حتی اگر این کار باعث مرگتان شود با تکیه بر این ضرب المثل آن ها هنگام تعریف یا سکوت می نمایند یا کار خود را کوچک جلوه داده و آن را به شدت انکار می نمایند.

.

حریم شخصی افراد را رعایت کنید

بهتر است در سفر به چین هنگام روبرو شدن با افراد از روبوسی و در آغوش گرفتن آن ها برای ابراز صمیمیت خودداری نموده و تنها به یک دست دادن ساده و حتی در بعضی مواقع تکان دادن سر اکتفا کنید. چرا که آن ها زیاد نزدیک شدن افراد به خودشان جایز ندانسته و ورود به حریم شخصی تلقی می نمایند. بعلاوه چینی ها نسبت به رفتار اجتماعی بسیار حساس هستند پس اگر اشتباهی از کسی دیدید در جمع آن را اسم نکنید چرا که این کار باعث احساس شرم فرد خاطی شده و آن را نشانه آبروریزی شدید می داند.

راجع به درگذشتگان صحبت نکنید

چینی ها هیچ علاقه ای به صحبت در خصوص درگذشتگان و تجدید خاطرات ندارند. در سفر به این کشور هیچ اشاره ای به افراد مرده نکنید. البته مرگ در فرهنگ چین بسیار مهم است و مرنام تدفین به صورت رسمی برگزار می شود؛ اما پس از آن همواره چیز به روال عادی برمی شود و کسی علاقه ای به صحبت درباره افراد فوت شده ندارد.

نیازی به دادن انعام نیست

در فرهنگ چینی هر کس به میزان کاری که می نماید حقوق می گیرد؛ بنابراین کارکنان رستوران، رانندگان تاکسی و … انعام قبول نمی نمایند. حتی در بسیاری از موارد آن ها با دادن انعام فکر می نمایند که شما توقع کار بیشتر دارید! اما شما می توانید در صورت تمایل در بازدیدهای گروهی از جاذبه های چین به راهنمایان یا راننده تور انعام بدهید.

هدیه فراموش نشود

هدیه دادن و هدیه گرفتن از رسوم پسندیده چینی هاست. قبل از سفر به این کشور اگر قصد ملاقات با دوستی دارید هدیه ای هر چند کوچک برای او تهیه کنید. این کار نشانه محبت بوده و دوستی شما را تثبیت می نماید. باز نکردن کادو در مقابل فرد هدیه دهنده هم از دیگر سنت های چین است؛ بنابراین اگر شما هم از کسی کادو دریافت کردید آن را مقبل او باز نکنید.

نکته مهم دیگر اینکه بهتر است هنگام انتخاب هدیه از وسایلی مانند کفش، ساعت دیواری و اشیا برنده صرف نظر کنید.

.

اگر کسی را میهمان می کنید، رسم میزبانی را به طور کامل به جا آورید

تعارف کردن برای صرف غذا از عادات مشترک بین ایرانی ها و چینی هاست. آن ها حتی اگر بسیار مایل باشند که دعوت به صرف غذا را قبول نمایند . در دفعه اول آن را رد می نمایند و بعد از سه یا چهار بار گفتن آن را می پذیرند. برعکس این مسئله هم صادق است و اگر بخواهند کسی را میهمان نمایند چندین بار از او خواهش می نمایند. در واقع میهمان خوب کسی است که چندین بار دعوت را رد نموده و میزبان خوب میزبانی است که بر دعوت خود اصرار کند. هنگام رفتن به رستوران هم هزینه پرداخت کل صورت حساب با فرد دعوت نماینده است.

بایدها و نبایدهای استفاده از چاپستیک

چاپستیک ها وسیله هایی چوبی هستند که در چین به جای قاشق برای صرف غذا استفاده می شوند؛ اما استفاده از این قاشق های چینی قوانینی خاص دارد؛ بنابراین هنگام صرف غذا با چاپستیک موارد زیر را رعایت کنید:

  • هنگام صرف غذا به هیچ اسم با چاپستیک ها بازی نکنید.
  • از چاپستیک شخصی برای برداشتن غذای مشترک استفاده نکنید.
  • با چاپستیک به افراد دیگر اشاره نکنید.
  • با چاپستیک ها صدا در نیاورید.
  • بعد از تمام شدن غذا چوب ها را کنار ظرف نگذارید. بهتر است آن ها در درون ظرف قرار دهید.

کمی زبان چینی یاد بگیرید

بیشتر چینی ها قادر به صحبت کردن به زبان انگلیسی نیستند و ارتباط برقرار کردن با آن ها برای پرسیدن آدرس یا گرفتن تاکسی مشکل است. بهتر است قبل از سفر به چین کمی زبان چینی یاد بگیرید.

در خشم خود را کنترل کنید

چینی ها در بیشتر مواقع خشم خود را کنترل می نمایند. آن ها دادوفریاد را در میان جمع کاری نادرست و به دوراز ادب می دانند. شما هم به اسم مسافر بهتر است این مسئله را رعایت نموده و چنانچه به مسئله ای برخوردید آن را با صحبت و ملایمت حل کنید.

سایر بایدها و نبایدهای سفر به چین

  • هنگام وارد شدن به خانه چینی ها کفش هایتان را در بیاورید.
  • هدیه را با دوست به شخص مقابل بدهید.
  • در جشن ها و مرنامات از پوشش با رنگ سفید استفاده نکنید. رنگ سفید در این کشور مخصوص مرنام تدفین است.
  • در خیابان به افراد مسن احترام بگذارید.
  • هنگام استفاده از خلال دندان جلوی دهان خود را بگیرید.

قبل از سفر به مالدیو بخوانید

راهنمای سفر به ویتنام

نکات ضروری که قبل از سفر به ویتنام باید بدانید

نکات ضروری که قبل از سفر به آفریقای جنوبی باید بدانید

بایدها و نبایدهای ضروری هنگام سفر به ژاپن

افتخارات آژانس هواپیمایی خبرنگاران

چه ایرلاین هایی از تهران به کانادا پرواز دارند؟

با 10 غذای محبوب در ژاپن آشنا شوید

حمل کدام وسایل در پرواز ممنوع است؟

10 هتل لوکس ایران که باید در آنها اقامت کرد

منبع: ستاره ونک
انتشار: 24 شهریور 1400 بروزرسانی: 24 شهریور 1400 گردآورنده: donyayerahrah.ir شناسه مطلب: 1520

به "تور چین ارزان: بایدها و نبایدهای سفر به چین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور چین ارزان: بایدها و نبایدهای سفر به چین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید