با افتخار می گویم که مسئول جنگ با ایران من هستم

به گزارش دنیای راه راه، پرهام فرهنگ وصال نوشت: اخیراً کسانی راجع به جنگ تحمیلی می گویند ایران مسئول تحریک، آغاز و ادامه جنگ است! حرف هایی بی غایت عجیب که لابد با قصد تشویش و عصبانی کردن دیگران گفته می شوند و در پی پاسخ نیستند.

با افتخار می گویم که مسئول جنگ با ایران من هستم

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران، پرهام فرهنگ وصال، از کاربران توئیتر مقیم خارج از کشور در صفحه شخصی خود نوشت: اخیراً کسانی راجع به جنگ تحمیلی، حرف های تازه می زنند؛ می گوید ایران مسئول تحریک، آغاز و ادامه جنگ است! حرف هایی بی غایت عجیب که لابد با قصد تشویش و عصبانی کردن دیگران گفته می شوند و در پی پاسخ نیستند. مخاطبِ این رشتو، چیزی جز مقداری بدیهیات نخواهد یافت!

بند 6 از قطعنامه 598 (1987) مقرر می نماید: دبیرکل با مشورت ایران و عراق، گروهی بی طرف برای معین مسئول جنگ تشکیل دهد. این گروه تشکیل می شود و پس از چهار سال در 1991 گزارش نهایی دبیرکل (S/23273) منتشر می شود.

در بند 6 از این گزارش، دبیرکل صریحاً می گوید تمام مسئولیت جنگ به عهدهٔ عراق است و طی چهار سال آنالیز و تحقیق، عراق حتی در یک مورد هم نتوانسته دلیلی موجه برای عاملیت ایران در تحریک یا موردی دیگر اقامه کند.

در بنده 8 از همان گزارش، دبیرکل اعلام می نماید که ورای مسئولیت خود جنگ، جنایاتی که عراق در طول جنگ مرتکب شده و علی الخصوص استفاده از سلاح های شیمیایی عمیقاً دردناک است و فاحش ترین نقض حقوق بشردوستانه به شمار می رود.

گذشته از همهٔ این موارد واضح و مقررات شفاف حقوق بین الملل، خود صدام حسین طی محاکمه اش در سال 2006، اظهار داشت: با افتخار می گویم که مسئول جنگ با ایران من هستم و هر سلاحی اعم از متعارف و شیمیایی که بر سرشان ریخته شد مسئولش من هستم. بله با افتخار!

خلاصه کسی که از مسئولیت ما در جنگ تحمیلی حرفی بزند، در نقطه ای ایستاده که نه فقط استاد و مسلمات حقوق بین الملل بر علیه اوست، بلکه حتی خود صدام نیز از او برائت می جوید! با وجود این همه ادلهٔ قاطع قانونی، باز کسانی با اشاره به فاو و مسالهٔ عدم دریافت غرامت، سعی می نمایند به نوعی ایران را زیر سوال ببرند. عملیات والفجر 8 (فاو) طبق اصل ضرورت نظامی (military necessity) مورد تایید نهاد های ذی ربط و متخصصین قرار گرفته؛ ولی اقدام متقابل عراق و خصوصا استفاده اش از گاز خردل که به شیمیایی شدن 10هزار نفر از ما انجامید، از هولناک ترین موارد جنایت جنگی پس از جنگ جهانی دوم ثبت شده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 13 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: donyayerahrah.ir شناسه مطلب: 765

به "با افتخار می گویم که مسئول جنگ با ایران من هستم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با افتخار می گویم که مسئول جنگ با ایران من هستم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید