تشکیل کمیته سازمان جهانی بهداشت برای آنالیز مدیریت کشورها در مبارزه با کرونا

به گزارش دنیای راه راه، رئیس سازمان دنیای بهداشت گفت، کمیته ای برای آنالیز نحوه پاسخ این نهاد و دولت های دیگر کشورهای دنیا به شیوع ویروس کرونا در حال تشکیل است.

تشکیل کمیته سازمان جهانی بهداشت برای آنالیز مدیریت کشورها در مبارزه با کرونا

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، سازمان دنیای بهداشت خاطرنشان کرد کمیته ای را جهت آنالیز نحوه مدیریت شیوع کرونا توسط این سازمان و دولت های مختلف تشکیل خواهد داد.

به نوشته خبرگزاری رویترز، تدروس آدانوم گبریسوس رئیس سازمان دنیای بهداشت روز پنجشنبه گفت، هلن کلارک نخست وزیر سابق نیوزلند و الن جانسون رئیس جمهور سابق لیبریا ریاست این هیأت را برعهده خواهند داشت.

گبریسوس گفت: بزرگی این همه گیری دنیای که تمام مردم دنیا را تحت تأثیر قرار داده است، به روشنی نیازمند یک آنالیز صادقانه و متناسب با ابعاد آن است.

به گفته او، رؤسای این کمیته، اعضای آن را انتخاب خواهند کرد و در نهایت گزارش خود را در نشست وزرای بهداشت کشورهای عضو، که ماه نوامبر (آبان) برگزار می گردد ارائه خواهند کرد.

وی اضافه کرد: این قرار نیست یک گزارش استاندارد باشد که آن را داخل جعبه بگذاریم و سپس داخل قفسه بگذاریم تا خاک بخورد. آن را جدی خواهیم گرفت.

گبریسوس هفته پیش خاطرنشان کرد ه بود میخواهد گروهی از کارشناسان این سازمان را برای تحقیق درباره منشأ کرونا به چین اعزام کند.

ژائو لیجان، سخنگوی وزارت خارجه چین با نقل سخنانی از رئیس جمهور این کشور گفت پکن از انجام تحقیقات بین المللی در مورد منشأ ویروس کرونا و روش های انتقال آن حمایت می نماید.

این در حالی است که دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا که چین را منشاء شیوع ویروس کرونا توصیف نموده است، به دلیل آنچه جانب داری سازمان دنیای بهداشت از چین می نامد، روز چهارشنبه خروج کشورش از این نهاد را خاطرنشان کرد.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 17 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: donyayerahrah.ir شناسه مطلب: 838

به "تشکیل کمیته سازمان جهانی بهداشت برای آنالیز مدیریت کشورها در مبارزه با کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تشکیل کمیته سازمان جهانی بهداشت برای آنالیز مدیریت کشورها در مبارزه با کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید