جزیره کرت ،یونان

به گزارش دنیای راه راه، 1200-Crete (یا جزیرۀ کرت) بزرگترین و پرجمعیت ترین جزیرۀ یونانی و پنجمین جزیرۀ بزرگ در دریای مدیترانه است. این جزیره قسمت مهمی از اقتصاد و فرهنگ موروثی یونان را تشکیل می دهد و این در حالیست که خصوصیات فرهنگی و محلی خود را نیز حفظ می نماید (مانند لهجه، شعر و موسیقی). همچنین کرت مرکز تمدن Minoan می باشد که از اولین تمدن های اروپا بوده است.

جزیره کرت ،یونان

سفر با تور یونان ارزان را از دست ندهید و از نزدیک با سرزمین اسطوره های باستانی آشنا شوید.

جزیرۀ کرت که در تاریخ بسیار کهنی غرق شده و زمانی خانۀ جانور نیمه انسان/نیمه گاو اسطوره ای بوده، بسیار عظیم است و از همه لحاظ به کشوری کوچک شبیه است. همچنین کرت به عنوان بزرگترین جزیرۀ یونانی غرق در مناظر جالب است؛ از قلعه های ونیزی گرفته تا بناهای بیزانسی و خصوصا بقایای قصرهایی عظیم از دوران تمدن Minoan.

کرت همچنین بدلیل زیبایی طبیعی اش معروفیت خاصی دارد. چشم اندازهای این جزیره، گستره های کوهستانی، غارها، تنگه ها و سواحل متعدد با شن های وسوسه انگیز را شامل می گردد. 2 بندر کرتی به نام های هانیا و رتیمنو شهرهای یونانی زیبا و استثنایی هستند. همچنین شهر هراکلیون (Iraklio)، شهر پایتختی کرات و مرکز توریستی آن است که محل استقرار مرکز اطلاعات توریستی یونانی (EOT) می باشد که این مرکز نیز در کنار Xanthoudidou و در مجاورت موزۀ باستان شناسی Iraklio واقع شده است.

جدای از مناظر باستانی و تاریخی، این جزیره سواحل مخصوصی نیز دارد که معمولا برای حمام آفتاب و شنا ایده آل و مناسب هستند و ارائه دهندۀ ورزش های آبی متنوعی می باشند. بسیاری از سواحل این جزیره در ماه های تابستان که اوج تعطیلات کرتی است، بسیار شلوغ می شوند و این در حالیست که سواحل دیگر با اینکه خلوت هستند اما قابلیت ارائۀ سرویس های خصوصی هرچند با امکانات محدود را دارا می باشند. در نواحی هانیا و کرت مرکزی نیز تعدادی ساحل عالی وجود دارند اما ساحل پریولی (Preveli) در جنوب شرقی جایی است که جمعیت بیشتری را به خود می خواند و یکی از سواحل این جزیره است که بیشتر برای عکاسی انتخاب می گردد زیرا صخره های آن فرم و ساختار بسیار جالب توجه و عجیبی دارند.

در کناره های دریا و سواحل کرت، سرگرمی ها و ورزش های آبی زیادی وجود دارند، مانند غواصی که بیشترین هوادار را دارا می باشند. همچنین قایق رانی در اطراف کرت بسیار محبوب است. و اما در داخل جزیره، پیاده روی و گردش های کوهستانی ارائه می گردد که با عبور از مناطقی مانند گلوگاه سامریه، چشم اندازهایی تمام نما به گردشگران عرضه می دارند. آکواریوم کرت و نیز باغ وحش واقع در باغات عمومی شهر هانیا، همیشه برای بچه ها جالب توجه بوده اند. در کل، ساحل شمالی کرت شلوغ تر و توریستی تر از ساحل جنوبی است و اگر در نظر دارید در کنار حمام آفتاب به بازدید از مناظر طبیعی نیز بپردازید، بهتر است به ساحل(Matala) سری بزنید زیرا در آنجا تعداد زیادی غارهای ساختۀ دست بشر وجود دارند که در دل صخره ها و پرت گاه های کنار دریا حفاری شده اند.

منبع: لست سکند
انتشار: 24 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: donyayerahrah.ir شناسه مطلب: 274

به "جزیره کرت ،یونان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جزیره کرت ،یونان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید