جمعیت زنان روستایی و عشایری کشور چقدر است؟

به گزارش دنیای راه راه، تهران (پانا) - وزیر جهاد کشاورزی گفت اکنون 10 میلیون نفر جمعیت زنان روستایی و عشایری داریم که بالغ بر 6 میلیون نفر از این زنان با سن حدود 18 سالگی فعالیت دارند.

جمعیت زنان روستایی و عشایری کشور چقدر است؟

به گزارش ایرنا، کاظم خاوازی عصر روز دوشنبه در مراسم رونمایی از کوشش ها و توانمندی های زنان روستایی و عشایری که با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهوری در مرکز تحقیقات وزارت جهاد کشاورزی برگزار گردید، ضمن تبریک روز جهانی روستا اضافه نمود: جمعیت زنان روستایی توانمندی بزرگی برای کشاورزی خانوادگی محسوب می گردد که می توانند تحول بزرگی را در بخش کشاورزی و نظام های خرد ایجاد نمایند.

وی اضافه نمود: وزارت جهاد کشاورزی هم در جهاد سازندگی و هم از سالهای 72 برنامه هایی برای زنان روستایی و عشایری داشته و که در سه بخش آن را دنبال نموده است.

وجود 18 هزار تسهیل گر زنان روستایی در دولت تدبیر و امید

وزیر جهاد کشاورزی گفت: در بخش نخست ظرفیت سازی آموزش و کسب مهارت های اولیه مورد تاکید بود که حدود سه هزار نفر تسهیل گر زن روستایی داشتیم که با روی کارامدن دولت تدبیر و امید تعداد آن به 18 هزار نفر رسیده و انتظار می رود این رقم افزایش یابد و این وزارتخانه سالانه به 50 هزار نفر زن روستایی آموزش می دهد.

افزایش صندوق های خرد به 3600 عدد در دولت تدبیر و امید

خاوازی ضمن تشکر از حمایت ها و فعالیت های صندوق کارافرینی امید توضیح داد: در بخش دوم وجود صندوق های اقتصادی خرد اهمیت دارد به طوری که در گذشته 900 صندوق خرد زنان روستایی شکل گرفت.

وی اضافه نمود: اکنون در دولت تدبیر و امید تعداد صندوق های خرد زنان روستایی و عشایری به سه هزار و 600 مورد رسیده است.

وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه وجود این صندوق ها تاثیرگذار است گفت: منابع اقتصادی این صندوق ها اندک است، اما برای زنان روستایی و عشایری منابع لازم را تامین می نماید.

وی گفت: این صندوق ها در موضوع کرونا به زنان روستایی برای فراوری ماسک در روستاها یاری کردند و مورد استفاده واقع شد و کشورهای دیگر نیز به فعالیت این صندوق ها توجه کردند.

وزیر جهاد کشاورزی گفت: اکنون 120 هزار نفر در این صندوق ها عضویت دارند و در هندوستان تعداد اعضا 124 میلیون نفر و بنگلادش 9 میلیون نفر اعلام شده، انتظار می رود بتوانیم بوسیله مشارکت بانک ها و ارایه تسهیلات کم بهره این صندوق ها را توسعه بدهیم و در بخش کشاورزی و بویژه اشتغال تاثیر بسزایی خواهد داشت.

آموزش برندینگ، مارکتینگ و بازار به زنان روستایی

خاوازی گفت: سال 96 وزارت جهاد کشاورزی درگیر ظرفیت سازی و اموزش تسهیل گران و آموزش روستاییان شد که کوشش شد تا زنان روستایی با مفاهیم بازار آشنا شوند.

وی اضافه نمود: بنابراین قراردادی با چند استاد ماهر دانشگاه در زمینه کار افرینی امضا شد به طوری که 700 نفر مربی در زمینه آموزش مارکتینگ، شناسایی بازار و برندینگ به زنان روستایی فعال شدند و اکنون بعضی زنانی روستایی محصولات خود را با بازرگانان خارجی مبادله می نمایند.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 7 آذر 1399 بروزرسانی: 7 آذر 1399 گردآورنده: donyayerahrah.ir شناسه مطلب: 1006

به "جمعیت زنان روستایی و عشایری کشور چقدر است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جمعیت زنان روستایی و عشایری کشور چقدر است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید