دادستان های ایالتی آمریکا از گوگل و فیس بوک تحقیق می نمایند

به گزارش دنیای راه راه، به گزارش خبرنگاران به نقل از آسوشیتدپرس، دو گروه از دادستان های ایالتی در آمریکا قصد دارند تحقیقات آنتی تراست (ضد انحصار) در شرکت های بزرگی مانند گوگل و فیس بوک انجام دهند.

دادستان های ایالتی آمریکا از گوگل و فیس بوک تحقیق می نمایند

نخستین تحقیق به رهبری دادستان ایالت نیویورک و چند ایالت دیگر انجام می گردد که تمرکز آنها روی فیس بوک است. از سوی دیگر ایالت تگزاس نیز اعلام نموده احتمالا همراه 40 ایالت دیگر تحقیقات آنتی تراست درباره شرکت های اینترنتی را انجام می دهد، اما به طور دقیق معین نیست روی چه شرکت هایی تمرکز می نماید. تخمین زده می گردد محور آن گوگل باشد.

شبکه های اجتماعی، موتورهای جستجوی اینترنتی و وب سایت های تجارت آنلاین که زمانی موتورهای رشد مالی به حساب می آمدند، اکنون با رسواییهای مختلف از جمله افشای اطلاعات کاربران و تاثیرگذاری بیش از اندازه بر بازارها دست و پنجه نرم می نمایند.

دادستان ایالت نیویورک در توئیتی نوشت: من تحقیقات درباره فیس بوک را شروع می کنم تا معین گردد آیا اقدامات آن اطلاعات کاربران را به خطر انداخته، کیفیت گزینه های انتخابی مصرف نمایندگان کاهش یافته یا بهای تبلیغات نیز افزایش یافته است یا خیر. بزرگترین شبکه های اجتماعی دنیا باید از قانون پیروی نمایند.

ایالت های نیویورک، کلرادو، فلوریدا، آیوا، نبراسکا، کارولینای شمالی، اوهایو، تنسی و منطقه کلمبیا درباره فیسبوک تحقیق می نمایند.

دادستان ایالت تگزاس نیز اعلام نموده تحقیقاتی درباره شرکتهای بزرگ فناوری انجام می دهد اما نام آنها را اعلام ننموده است. در این تحقیق بیش از 40 ایالت شرکت می نمایند و طبق تخمین کارشناسان محور آن روی گوگل خواهد بود.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 30 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: donyayerahrah.ir شناسه مطلب: 75

به "دادستان های ایالتی آمریکا از گوگل و فیس بوک تحقیق می نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دادستان های ایالتی آمریکا از گوگل و فیس بوک تحقیق می نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید