دمنوش های مناسب برای بهبود آنفولانزا و سرما خوردگی

به گزارش دنیای راه راه، در این روز های پاییزی که هوا سرد و ابتلا به آنفلوآنزا بسیار شایع است، می توانید ابتلا به آنفولانزا را با نوشیدن دمنوش های گیاهی بهبود بخشید. این دمنوش ها برای تقویت سیستم ایمنی بدن و پیشگیری از سرماخوردگی موثرند.

دمنوش های مناسب برای بهبود آنفولانزا و سرما خوردگی

مصرف دمنوش های گیاهی ارزان اند و گاهی بهتر از دارو های شیمیایی جواب می دهند.

دمنوش ریحان و زنجبیل

برگ ریحان معده را آرام می نماید و عفونت، اختلالات تنفسی و افسردگی را از بین می برد. بعلاوه خواص آنتی بیوتیکی و آنتی اکسیدانی دارد.

دمنوش گزنه، سنبل الطیب و قاصدک

این سه گیاه دارای مواد مغذی قدرتمندی هستند. گزنه خواص ضد باکتری و ضد قارچی دارد و به عنوان یک گیاه دارویی مفید مورد استفاده قرار می گیرد که دارای ویتامین ها و مواد معدنی زیادی است و 20 برابر اسفناج، کلسیم دارد. بعلاوه باعث افزایش سطح آهن و کاهش خارش، عطسه و آلرژی می گردد.

سنبل الطیب به کاهش درد عضلات و تهوع یاری می نماید و خاصیت ضد قارچی و ضد باکتری دارد. قاصدک هم می تواند به کاهش عفونت، یاری به عملکرد کلیه، پاک کردن کبد و یاری به هضم غذا یاری کند.

دمنوش عسل، لیمو و زنجبیل

لیمو سرشار از ویتامین C است، یکی از ترکیبات عالی برای بهبود سرفه ها و گلودرد ناشی از سرماخوردگی است. ویتامین C موجود در آبلمیو در کنار فواید عسل طبیعی می تواند به تسریع روند درمان سرماخوردگی یاری کند. به اضافه این که زنجبیل می تواند به پیشگیری از بیماری یاری کند.

دمنوش گل میخک

این دمنوش ادرار آور است و گرفتگی ریه را رفع می نماید. دمنوش میخک می تواند سینوس ها را باز کند.

دمنوش نعنا فلفلی

نعنا فلفلی یک ماده رایج در دارو های ضد سرفه و ضد انعقاد است. روغن موجود در برگ نعنا دارای مزایای ضد ویروسی است که به جلوگیری از توسعه ویروس های سرماخوردگی و آنفلوانزا یاری می نماید. این دمنوش می تواند درد عضله و سرفه را نیز کاهش دهد و راه بینی را باز کند.

دمنوش دارچین

دارچین برای درمان سرفه های مزمن، علائم سرماخوردگی و پاک کردن سینوس ها مفید است.

دمنوش بابونه

تحقیقات نشان می دهد که دمنوش بابونه دارای ترکیباتی است که می تواند با سرماخوردگی مبارزه کند. برای جلوگیری از درد و خستگی نیز مفید است. چای بابونه خواص ضد التهابی دارد که برای کاهش تورم و قرمزی مفید است. خواص آنتی اکسیدانی آن هم برای بهبود بافت ها و سلامت مفید است. بابونه ضد اسپاسم است و سرفه را نیز کاهش می دهد.

دمنوش آویشن

آویشن یکی دیگر از دمنوش های گیاهی مفید برای مبارزه و تقویت بدن در برابر سرماخوردگی و آنفلوانزا است.

دمنوش اسطوخودوس

گیاه دارویی اسطوخودوس اگر همراه با پونه، آویشن و نعنا دم گردد برای درمان سرماخوردگی بسیار مؤثر است، این گیاه با داشتن خواص ضد درد و تسکین دهنده سرفه های خشک به بهبودی بیماری یاری می نماید.

دمنوش چهارگل

یکی از برترین دمنوش های مناسب برای درمان سرماخوردگی و گلو درد چهار گل است که در طب سنتی توصیه می گردد، این دمنوش از ترکیب گیاهانی مانند گل ختمی، آویشن شیرازی، گل پنیرک و اسطوخودوس و دانه های عناب درست شده است.

دمنوش مریم گلی

دمنوش این گیاه دارویی برای درمان عفونت های تنفسی، التهاب سینوس ها و بیماری آنفلوانزا بسیار مفید است.

منبع: فرارو
انتشار: 29 بهمن 1401 بروزرسانی: 29 بهمن 1401 گردآورنده: donyayerahrah.ir شناسه مطلب: 1936

به "دمنوش های مناسب برای بهبود آنفولانزا و سرما خوردگی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دمنوش های مناسب برای بهبود آنفولانزا و سرما خوردگی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید