زمان انتها جنگ یمن فرا رسیده است، لزوم انجام گفتگوهای سیاسی

به گزارش دنیای راه راه، به گزارش خبرنگاران به نقل از المیادین، مارتین گریفیتس فرستاده ویژه سازمان ملل متحد در امور یمن در جدیدترین مواضع خود تأکید کرد که زمان آن فرا رسیده است تا جنگ در یمن متوقف گردد.

زمان انتها جنگ یمن فرا رسیده است، لزوم انجام گفتگوهای سیاسی

بر اساس این گزارش، وی در این خصوص گفت: گفتگوهای سیاسی میان طرف های درگیر در یمن باید شروع گردد تا به دنبال آن یک آتش بس فراگیر در این کشور برقرار گردد؛ آتش بسی که به جنگ کنونی سرانجام می دهد.

این اظهارات پس از آن مطرح شد که چندی پیش هشام شرف وزیر خارجه دولت نجات ملی یمن نامه ای را خطاب به مارتین گریفیتس ارسال نموده بود. وی در این نامه تأکید کرد که یمن در حال حاضر به دلیل تداوم حملات متجاوزان سعودی با یک فاجعه انسانی روبرو است.

روز گذشته هم محمد عبدالسلام سخنگوی جنبش أنصارالله تداوم حمایت های خارجی از متجاوزان سعودی را به شدت محکوم نموده بود. وی در این خصوص با اشاره به تسلیحات آمریکایی و انگلیسی که سعودی ها در جنگ علیه یمن از آنها استفاده می نمایند، گفت: سلاح های آمریکا و انگلیس نمی توانند تأمین نماینده امنیت عربستان باشند.

عبدالسلام در ادامه یادآور شد: عربستان سعودی تنها در یک صورت می تواند امنیتِ از دست رفته خود را بازیابی کند و آن هم این است که به جنگ علیه یمن و نیز محاصره ملت یمن سرانجام دهد و برای همواره از این کشور خارج گردد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 8 دی 1399 بروزرسانی: 8 دی 1399 گردآورنده: donyayerahrah.ir شناسه مطلب: 1071

به "زمان انتها جنگ یمن فرا رسیده است، لزوم انجام گفتگوهای سیاسی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زمان انتها جنگ یمن فرا رسیده است، لزوم انجام گفتگوهای سیاسی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید