ساخت سالانه یک میلیون مسکن را با جدیت دنبال می کنیم

به گزارش دنیای راه راه، رئیس مجلس شورای اسلامی تأکید کرد قوه مقننه مصمم است هدف ساخت سالانه یک میلیون واحد مسکونی را دنبال کند.

ساخت سالانه یک میلیون مسکن را با جدیت دنبال می کنیم

جهت دریافت خدمات آلاچیق پشت بامی با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات طراحی و اجرای آلاچیق های مختلف را به ما بسپارید.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری خبرنگاران، در جلسه روسای کمیسیون های مالی و نمایندگان دولت که با حضور محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی برگزار گردید، طرح جهش فراوری مسکن موردبررسی نهاده شد.

رئیس مجلس شورای اسلامی در این جلسه تأکید کرد: این تصمیم قطعی مجلس است که مسکن به عنوان پیشران فراوری و جهش فراوری در دستور کار قرار بگیرد.

وی اضافه نمود: البته معتقدیم دولت در این زمینه باید سیاست گذاری و حمایت کند نه اینکه مستقیماً درگیر تصدی گری باشد. ما با رویکرد ساخت مسکن دولتی مخالفیم. اقتضای رویکرد اقتصاد مردمی هم استفاده از ظرفیت سرمایه گذاری بخش خصوصی و راهنمایی نقدینگی به سمت فراوری مسکن است.

قالیباف توضیح داد: مشوق ها و امتیازات مختلفی وجود دارند که دولت می تواند برای تسهیل امر ساخت مسکن در نظر بگیرد. هرگونه یارانه و حمایت باید منطقی و معقول با ملاحظه آثار مالی آن اختصاص پیدا کند. تجربه تخصیص بی ضابطه ارز 4200 تومانی نشان داد که حمایت از سمت مصرف نماینده، ترجیح دارد.

وی با تأکید بر استفاده از منابع غیر تورمی در این طرح اظهار کرد: استفاده از ظرفیت بازار سرمایه و نقدینگی بخش خصوصی برای جهش فراوری مسکن لازم و لازم است. مدل صندوق های زمین و ساختمان می تواند مبنا قرار گیرد و لذا باید مراحل تأسیس و فعالیت آن ها تسهیل گردد.

رئیس مجلس شورای اسلامی در انتها اضافه نمود: ما در طرح جهش فراوری مسکن در مجلس مصمم هستیم که هدف ساخت سالانه یک میلیون واحد مسکونی را دنبال کنیم. این دغدغه روزهای آغازین مجلس یازدهم بود و نمایندگان و کارشناسان متعددی کوشش کردند و طرح جهش فراوری مسکن را تدوین کردند که خوشبختانه دو فوریت آن در صحن علنی به تصویب رسید و کلیات آن هم هفته گذشته مصوب شد و برای هم افزایی همه کمیسیون ها در این طرح به کمیسیون عمران مأموریت داده شده که نکات مورد ایراد این طرح را رفع کند.

رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان مطرح کرد: ممکن است دوستان مجری در دولت، در روش اجرایی این طرح نظراتی داشته باشند که در هفته جاری باید در کمیسیون عمران مطرح نمایند و آنجا به یک تفاهم و جمع بندی صوت گیرد. اما نباید در این موضوع تعلل کرد و باید در اسرع وقت این طرح در دستور کار صحن علنی قرار بگیرد.

4106/

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا
انتشار: 7 مهر 1399 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: donyayerahrah.ir شناسه مطلب: 878

به "ساخت سالانه یک میلیون مسکن را با جدیت دنبال می کنیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ساخت سالانه یک میلیون مسکن را با جدیت دنبال می کنیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید