عقب ماندگی بسیاری از بیمارستان های تهران نسبت به دیگر استان ها

به گزارش دنیای راه راه، رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: شرایط بهداشتی و تجهیزاتی بسیاری از بیمارستان های تهران نسبت به سایر استان ها عقب تر است.

عقب ماندگی بسیاری از بیمارستان های تهران نسبت به دیگر استان ها

جلیل کوهپایه زاده، رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران در گفت وگو با خبرنگار اظهار کرد: طرح تحول نظام سلامت با سه رویکرد حفاظت مالی از مردم، ایجاد عدالت در دسترسی به خدمات سلامت و نیز ارتقای کیفیت خدمات در کشور اجرا شد؛ در واقع پس از اجرای این طرح و با پیش بینی های صورت گرفته باید پیشگیری از بروز بیماری به مراتب نسبت به سال های گذشته افزایش می یافت، اما متاسفانه با بی توجهی افراد، اقشار و حتی برخی مسئولین رو به رو شد.

او ادامه داد: یکی از فواید بیماری کرونا ایجاد فرصت های اهمیت آموزش خود مراقبتی و رعایت قوانین حفاظت فردی است؛ به طور کلی اگر افراد این آموزش ها را رعایت کنند، می توانند در برابر این بیماری مصون باشند.

کوهپایه زاده افزود: اگر نقدینگی نظام بهداشت تقویت شود، تخصیص منابع برنامه ای برای بخش های آسیب پذیر به ترتیب تقسیم می شود و تمامی بیمارستان های پایتخت در شرایط بهداشتی مطلوبی قرار می گیرند، زیرا شرایط بهداشتی و تجهیزاتی بسیاری از بیمارستان های تهران نسبت به سایر استان ها عقب تر است و این موضوع می تواند در سیکل معیوب آسیب دیدگی پایتخت تاثیر گذار باشد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: شیوع ویروس منحوس کرونا به شدت بالا است به طوریکه می تواند علاوه بر افراد جامعه، کادر درمانی را نیز مبتلا کند بنابراین به همه هموطنان توصیه می شود غیر از موارد ضروری از منزل خارج نشوند و از اقلام محافظتی استفاده کنند.

مراکز بهداشتی، نیازمند دانش آموختگان رشته بهداشت

از ایجاد پرونده الکترونیک سلامت ایرانیان تا ممنوعیت واردات 60 قلم دارو

34 درصد پست های سازمانی در مراکز بهداشتی - درمانی خالی است

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 13 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: donyayerahrah.ir شناسه مطلب: 767

به "عقب ماندگی بسیاری از بیمارستان های تهران نسبت به دیگر استان ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عقب ماندگی بسیاری از بیمارستان های تهران نسبت به دیگر استان ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید