فواید نوشیدن آب ولرم و لیمو ترش هر روز صبح

به گزارش دنیای راه راه، فرارو/ نوشیدن آب لیمو تازه در هر روز صبح راهی عالی برای اضافه کردن لیمو به رژیم غذایی و ارتقا بخشیدن به سلامتی است.

فواید نوشیدن آب ولرم و لیمو ترش هر روز صبح

نوشیدن آب لیمو تازه در هر روز صبح راهی عالی برای اضافه کردن لیمو به رژیم غذایی و ارتقا بخشیدن به سلامتی است.

هر روز صبح از فواید نوشیدن آب لیمو لذت ببرید! لیمو ها دارای مزایای سلامتی زیادی هستند که برای قرن هاست شناخته شده اند.

لیمو ترش فواید سلامتی زیادی دارد وبرای قرن هاست انسان ها از آن آگاه هستند. دو مورد اصلی، قدرت آنتی باکتریایی و ضد ویروسی شان و توانایی در تقویت سیستم ایمنی بدن است. آب لیمو همچنین به عنوان یاری نماینده در کاهش وزن مفید است، زیرا سبب بهبود فرایند هضم در دستگاه گوارش می گردد و کبد را نیز پاکسازی می نماید. نوشیدن آب لیمو هر روز صبح راهی عالی برای اضافه کردن لیمو به رژیم غذایی و ارتقا بخشیدن به سلامتی است.

لیمو ها حاوی بسیاری از مواد به ویژه اسید سیتریک، کلسیم، منیزیم، ویتامین C. بیوفلاوونوئید ها، پکتین و لیمونن هستند که باعث تقویت سیستم ایمنی و مقابله با عفونت می شوند. در این مطلب 10 مزیت نوشیدن آب لیمو در هر روز بیان شده است.

چگونه این نوشیدنی (آب ولرم و لیمو ترش) را آماده کنم؟

برای این دستور العمل باید از آب تصفیه شده بهره ببرید و گرم باشد، حتما نباید آب جوش باشد. از آب سرد استفاده نکنید، زیرا بدن شما برای پردازش آن مدت زیادی را صرف خواهد نمود و برای پردازش آب سرد به گرم به انرژی بیشتری احتیاج دارد. همواره در صورت امکان از لیمو های تازه یا ارگانیک بهره ببرید و هرگز آب لیمو آماده استفاده نکنید. 1/2 لیمو را در یک لیوان بچکانید و اول صبح آن را با معده خالی بنوشید.

1. به هضم آسان یاری می نماید

آب لیمو به از بین بردن مواد زائد و سموم بدن یاری می نماید. با توجه به ترکیب اتمی که دارد بسیار شبیه به بزاق (saliva) و اسید کرونیک گوارشی است، سبب فراوری صفرا در کبد می گردد، اسیدی که برای هضم ضروری است. لیمو همچنین سرشار از مواد معدنی و ویتامین ها است و به دفع سموم از دستگاه گوارش یاری می نماید.

مزیت نوشیدن آب لیمو به تسکین علائم سوء هاضمه مانند رفلاکس اسید، آروغ زدن و نفخ شکم یاری می نماید. انجمن سرطان آمریکا، نوشیدن آب لیمو و آب ولرم را به بیماران مبتلا به سرطان توصیه می نمایند تا به تحریک حرکات روده یاری نمایند.

2. به عنوان ماده ادرار آور به تصفیه سیستم دفع یاری می نماید

آب لیمو به از بین بردن مواد زائد یاری می نماید، زیرا لیمو باعث افزایش میزان ادرار در بدن می گردد؛ بنابراین، وقتی هر روز صبح آب لیمو می نوشید، سموم با سرعت بیشتری آزاد می شوند و این به شما در سالم نگه داشتن دستگاه ادراری یاری می نماید. علاوه بر این، اسید سیتریک موجود در لیمو ها در به حداکثر رساندن عملکرد آنزیم ها موثر هستند، که این امر باعث تحریک کبد و سم زدایی می گردد.

3. تقویت سیستم ایمنی بدن

لیمو سرشار از ویتامین C. است که برای مقابله با سرماخوردگی ایده آل است. علاوه بر این، آن ها سرشار از پتاسیم هستند که باعث تحریک مغز و سیستم عصبی می شوند. پتاسیم همچنین به کنترل فشار خون یاری می نماید. اسید اسکوربیک (ویتامین C) که در لیمو ها یافت می گردد دارای اثرات ضد التهابی هستند و برای آسم و سایر علائم تنفسی بسیار مفید می باشند.

آب لیمو همچنین جذب آهن را در بدن بهبود می بخشد. آهن نقش مهمی در سیستم ایمنی بدن دارد. لیمو ها همچنین حاوی ساپونین ها هستند که خاصیت ضد میکروبی را از خود نشان می دهند و به سرماخوردگی و آنفولانزا یاری می نمایند. لیمو ها همچنین به کاهش مقدار ترشحات دستگاه تنفسی یاری می نمایند.

4- سطح pH (اسیدیته) را متعادل می نماید

لیمو یکی از قلیایی ترین مواد غذایی برای بدن است. این روشن است که آن ها به خودی خود اسیدی هستند، اما در بدن قلیایی عمل می نمایند (اسید سیتریک به محض متابولیزه شدن باعث ایجاد اسیدیته در بدن نمی گردد).

لیمو ها به همان میزان اسید سیتریک مانند اسید اسکوربیک، اسید ضعیفی هستند که به راحتی در بدن متابولیزه می شوند بنابراین در نتیجه مواد معدنی لیمو ها، خون را به حالت قلیایی در می آورند. فقط هنگامی که pH بدن اسیدی باشد، بیمار می شوید. نوشیدن آب لیمو هر روز صبح می تواند به از بین بردن اسیدیته بدن از جمله اسید اوریک در مفاصل یاری کند که این یکی از اصلی ترین دلایل درد و تورم است.

5- پوست را پاکسازی می نماید

ویتامین C؛ و همچنین سایر آنتی اکسیدان ها به کاهش چین و چروک و لکه های تیره و مبارزه با رادیکال های آزاد یاری می نماید. ویتامین C. برای پوست های سالم و درخشان بسیار حیاتی است، زیرا طبیعت قلیایی آن باعث از بین رفتن بعضی از باکتری های شناخته شده برای ایجاد آکنه می گردد.

در حقیقت، لیمو را می توان به طور مستقیم بر روی جای زخم یا علائم افزایش سن استفاده کرد تا به کاهش ظاهر آن ها یاری کند. از آنجا که آب لیمو باعث دفع سموم از خون می گردد، می توانید پوست خود را از نقص ظاهری و خارجی پاک نگه دارید. ویتامین C. موجود در لیمو ها پوست را از درون بدن جوان می نمایند.

6- تقویت انرژی و حس و حال روحی

انرژی ای که انسان از غذا دریافت می نماید از اتم ها و مولکول های آن غذا ها حاصل می گردد. یون های دارای بار مثبت با مواد مثبت وارد دستگاه گوارش شده و با یون های دارای بار منفی واکنش نشان می دهند. لیمو یکی از معدود غذا هایی است که حاوی یون های بار منفی بیشتر است که هنگام ورود به دستگاه گوارش انرژی بیشتری به بدن می دهد.

بوی لیمو همچنین دارای خواص انرژی زا بوده و روحیه را بهبود می بخشد. بوی آب لیمو می تواند روحیه تان را عوض کند و ذهن تان را پاک کند. در نتیجه، لیمو ها می توانند به کاهش اضطراب و افسردگی نیز یاری نمایند.

7- فرایند بهبودی را تقویت می نماید

اسید اسکوربیک (ویتامین C) که در لیمو ها یافت می گردد فرایند بهبودی را تسریع می بخشند. به همین ترتیب، این ماده مغذی اساسی در حفظ سلامت استخوان، بافت های پیوند یا همبند و سلامت غضروف مفید است. همانطور که قبلاً نیز اشاره کردیم، ویتامین C. دارای خواص ضد التهابی است. به طور کلی، ویتامین C. یک ماده مغذی اساسی در حفظ سلامتی و درمان فشار ها و جراحات است.

8- نفس را تازه می نماید

جدا از تازه کردن نفس، لیموترش ها در تسکین دندان درد و ورم لثه نیز مفید هستند. به یاد داشته باشید که اسید سیتریک می تواند مینای دندان را از بین ببرد، به همین دلیل بهتر است قبل از نوشیدن آب لیمو مسواک بزنید یا کمی صبر کنید و بعد از نوشیدن آن مسواک بزنید. همچنین، می توانید پس از اتمام نوشیدن آب لیمو، آب تصفیه شده را غرغره کنید.

9- سیستم لنفاوی را هیدراته می نماید

آب لیمو به همراه اب ولرم هر روز صبح به وسیله هیدراتاسیون و جایگزینی مایعات از دست رفته در بدن به سیستم ایمنی بدن یاری می نماید.

کم آبی عواقب منفی زیادی دارد. این موارد عبارتند از: احساس خستگی یا کندی، تضعیف سیستم ایمنی، یبوست، کمبود انرژی، فشار خون پایین / زیاد، کمبود خواب، عدم تمرکز ذهن و غیره.

10- به کاهش وزن یاری می نماید

لیموترش سرشار از فیبر پکتین است که تا حدودی اشتها را سرکوب می نماید. مطالعات نشان داده است افرادی که رژیم قلیایی را دنبل می نمایند، سریعتر وزن خود را کاهش می دهند.

منبع: همگردی
انتشار: 23 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: donyayerahrah.ir شناسه مطلب: 668

به "فواید نوشیدن آب ولرم و لیمو ترش هر روز صبح" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فواید نوشیدن آب ولرم و لیمو ترش هر روز صبح"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید