مجتمع تجاری دلگشا؛ سردمدار تغییر استانداردهای بازار تهران

به گزارش دنیای راه راه، سرای دلگشا به عنوان یک مرکز خرید مدرن در دل یکی از سنتی ترین مراکز خرید ایران یعنی بازار تهران است. به همین علت سرای دلگشا کوشش نموده مزیت های بازار را حفظ کند و نقاط ضعف آن را پوشش دهد.

مجتمع تجاری دلگشا؛ سردمدار تغییر استانداردهای بازار تهران

از جمله این مزیت ها بهره بردن از اتمسفر تجاری بازار و دسترسی داشتن به طیف بسیار گسترده ای از خریداران برای فروشندگان جوان است. با وجود تمام پیشرفت های حوزه تجارت، بازار تهران همچنان مهم ترین مرکز تجاری کشور است.

مجتمع تجاری دلگشا کوشش نموده این مزیت ها را حفظ نموده و فضایی را مهیا کند که فروشندگان و تجار جوان امکان حوزه در بازار تهران را داشته باشند. به همین خاطر این مجموعه تجاری به فروشندگان و تولیدکنندگانی که قصد حضور در آن را داشته باشند تسهیلات ویژه ای می دهد و از آن ها با تمام توان حمایت می نماید.

اشتغال آفرینی

سرای دلگشا در مساحت 50 هزارمتری ساخته شده است و 1600 واحد تجاری در 10 طبقه در آن امکان فعالیت دارند. با توجه به این مسئله، به طور میانه هر واحد باعث اشتغال مستقیم سه نفر و اشتغال غیرمستقیم ده ها نفر دیگر شده است. این یعنی سرای دلگشا با احتساب نیروهای خدماتی خود مجموعاً 5000 شغل مستقیم ایجاد خواهد نمود.

این به آن معنا است که با محاسبه حداقل ضریب 1 به 10 بیش از 50 هزار خانوار به طور مستقیم و غیرمستقیم از بازار بزرگ دلگشا منتفع می شوند. این عدد فارغ از مشاغل دیگری است که در حاشیه این بازار شکل می گیرند.

مجتمع تجاری دلگشا هرچند هماهنگ با بافت سنتی بازار و با الهام گرفتن از آن ساخته شده اما به گفته مدیر این بازار می خواهد مجموعه ای تجاری با استانداردهایی فراتر از منطقه بازار تهران باشد و آن را ارتقا دهد. اما سرای دلگشا می خواهد کدام یک از استانداردهای بازار تهران را ارتقا دهد؟

مقاومت در برابر حوادث غیرمترقبه

یکی از بزرگ ترین ضعف های بازار تهران در حال حاضر ضعف حوزه سازه است. بازار با مسائل بسیار زیادی روبرو است. از مسائلی مثل عدم وجود فاضلاب تا سازه های آسیب پذیر در برابر زلزله. تجمع شدید حجره ها، مجهز نبودن بخش عمده ای از بازار به تجهیزات اطفا حریق و مسائلی از این دست باعث شده تا سرمایه تجار و حتی جان مشتریان به خطر بیفتد.

آن چنان که دکتر علی بیت اللهی، مدیر بخش زلزله مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی گفته است؛ در محدوده بازار تهران تقریباً بیش از 90 درصد ساختمان ها فرسوده و مخروبه بوده است و تنها حدود 10 درصد آنها نوسازی شده اند. همین مسئله خبر از مسائل بسیار بازار در مقابل با حوادث طبیعی و غیرطبیعی را می دهد.

مجتمع تجاری دلگشا سعی نموده تمام این استانداردها را به شکل قابل توجهی ارتقا دهد و به الگویی در سطح بازار تهران تبدیل گردد. سرای دلگشا از برترین تیم های مهندسی کشور بهره برده است. به همین علت نه تنها با ساختمانی چشم نواز روبرو هستیم، بلکه این ساختمان مقاومت قابل توجهی نیز در برابر زلزله دارد. سرای دلگشا بعلاوه به مدرن ترین تجهیزات اطفا حریق مجهز است که در ساختار بازار تهران بسیار جالب توجه است. اهمیت این مسائل وقتی روشن می گردد که بدانید یکی از مسائل اصلی بازار سیستم برق فرسوده و حریق های آن است

امکانات رفاهی

نکته دیگر امکانات رفاهی قابل توجه مجتمع تجاری دلگشا است. شما تمام امکاناتی را که برای یک خرید آرامش بخش احتیاج دارید در اختیار خواهید داشت. فودکورت مجهز و مدرن این مجموعه تمام احتیاجهای غذایی شما را برآورده می نماید. سرویس های بهداشتی زیاد و تمیز نیز باعث آرامش خیال مشتریان می گردد.

نکته دیگر، سیستم هواسازی مدرن این مجموعه است که توانسته در دوران کرونا خود را به خوبی نشان دهد. این سیستم هواساز با تهویه فوق العاده، هوایی بهتر از هوای داخل بازار و خیابان را برای تنفس مهیا می نماید.

پارکینگ

یکی از مسائل منطقه ها پر تردد مثل بازار مسئله پارکینگ است. این معضل به خصوص درباره مجتمع های تجاری بروز و ظهور بیشتری پیدا می نماید. در حال حاضر پارکینگی در خیابان خیام و در نزدیک سرای دلگشا در حال ساخت است که نه تنها فضای پارکینگ فروشندگان و بارانداز آن ها را حل می نماید، بلکه می تواند برای اهالی این محل هم مناسب باشد.

امنیت

نه تنها بازار بزرگ دلگشا، بلکه دیگر مجتمع های تجاری شبیه آن نیز می توانند باعث امنیت محیط های تجاری شوند. ارتباط مستقیم این مراکز تجاری با کلانتری ها و حضور نیروهای حفاظتی در ساختمان باعث می گردد استاندارد امنیتی به شدت افزایش پیدا کند.

راحتی دسترسی

یکی دیگر از امتیازات قابل توجه مجتمع تجاری دلگشا امکان دسترسی خوب آن است. هم با وسایل نقلیه داخل بازار به سادگی می توان به سرای دلگشا دسترسی داشت و هم با مترو 15 خرداد می توان در کمترین زمان به این مرکز خرید رسید.

منبع: ایرنا زندگی
انتشار: 23 آذر 1400 بروزرسانی: 23 آذر 1400 گردآورنده: donyayerahrah.ir شناسه مطلب: 1616

به "مجتمع تجاری دلگشا؛ سردمدار تغییر استانداردهای بازار تهران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مجتمع تجاری دلگشا؛ سردمدار تغییر استانداردهای بازار تهران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید