مهر تایید دموکرات ها بر نامزدی بایدن، یک پدیده نادر در انتخابات آمریکا؛پاول جمهوریخواهان را غافلگیر کرد، عکس

به گزارش دنیای راه راه، معاون رئیس جمهوری سابق آمریکا، پس از برگزاری کنوانسیون ملی حزب دموکراتش رسما به عنوان نامزد ریاست جمهوری این حزب انتخاب شد. همچنین از پدیده های قرن انتخابات امریکا حمایت کالین پاول جمهوریخواه از نامزدی جو بایدن در آمریکا اتفاق نادری بود که واکنش رسانه های خبری را به همراه داشت و ظاهر شدن او در مانیتور جمهوریخواهان را غافلگیر کرد.

مهر تایید دموکرات ها بر نامزدی بایدن، یک پدیده نادر در انتخابات آمریکا؛پاول جمهوریخواهان را غافلگیر کرد، عکس

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات تحصیل آمریکا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی آمریکا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی آمریکا، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های آمریکا انتخاب کنید.

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران به نقل از خبرگزاری رویترز، کنوانسیون ملی حزب دموکرات آمریکا سال جاری بابت پاندمی کرونا عملا به صورت مجازی برگزار گردید و نمایندگان به روش رای نام خوان اظهارنظر کردند. این نوعی رای شمارشی است که در آن هر رای دهنده با خوانده شدن نامش رای خود را اعلام می نماید و به نام او ثبت می گردد.

جو بایدن پس از رای گیری توانست 3558 رای نمایندگان را که به سوی اسمی در میلواکی ایالت ویسکانسین در جریان بود، به دست آورد. هر نامزد به رای 1991 نماینده برای کسب نامزدی ریاست جمهوری حزبش نیاز دارد و بایدن بسیار زودتر و پس از کناره گیری سناتور برنی سندرز از رقابت ها به آرای مورد نیازش رسید.

این سیاستمدار حرفه ای آمریکایی در انتخابات سوم نوامبر به مصاف دونالد ترامپ جمهوری خواه می رود که برای پیروزی مجدد به سختی کوشش دارد و در این راه از متهم کردن هیچ طرفی فروگذار نمی نماید.

او در جریان تازه ترین گردهمایی انتخاباتی خود در شهر اوشکوش ویسکانسین، در حالی که مردم را برای رای دادن ترغیب می کرد، شائبه هایی را درباره فرایند انتخاباتی در آمریکا ایجاد کرد و گفت تنها در صورتی در انتخابات نوامبر شکست می خورد که تقلب شده باشد.

در سه شنبه های عظیم انتخاباتی، جو بایدن توانست اختلاف تعداد دلیگیت های خود را با سندرز افزایش دهد و همین مساله باعث شد تا سندرز به این نتیجه برسد که باید از بایدن حمایت کند.

سندرز در نخستین شب از این گردهمایی هم در حمایت از بایدن صحبت کرد و از دموکرات های مترقی خواه هم خواست تا اختلافات خود با بایدن را کنار بگذارند و در پشت هدف مشترک شکست ترامپ متحد شوند.

در مواقع عادی، کنوانسیون ملی احزاب دموکرات و جمهوریخواه به صورت حضوری برگزار می گردد اما شیوع گسترده ویروس کرونا در آمریکا باعث شد، حزب دموکرات مجمع ملی خود را به صورت مجازی برگزار کند و جمهوریخواهان هم این رویه را ادامه خواهند داد.

در نشست امشب، نمایندگان حزب دموکرات در ایالت های مختلف، تعداد آرای دلیگیت بایدن و سندرز را اعلام کردند و در نهایت بایدن صاحب بیشترین آرا شد.

آنچه که دموکرات ها در نشست های امشب و شب گذشته مطرح کردند، انتقاد از سوء مدیریت ترامپ در مواجهه با بیماری کرونا و مسائل مالی بود.

بیل کلینتون رئیس جمهوری پیشین آمریکا هم در صریح ترین انتقاد از ترامپ گفت: می دانید ترامپ در چهارسال آینده چه می خواهد انجام دهد؟

وی ادامه داد: او در چهار سال دیگر، سرزنش، قلدری و تحقیر را پیشه خواهد نمود. دفتر رئیس جمهوری باید مرکز فرماندهی باشد نه کانون برپایی طوفان.

جان کری وزیر خارجه دولت اوباما و داوطلب ریاست جمهوری در سال 2004 با انتقاد از سیاست خارجی دونالد ترامپ، گفت: ترامپ وانمود می نماید که روسیه به انتخابات ما حمله نکرد. اکنون او درباره ارسال پول روسیه (به طالبان برای کشتن سربازان آمریکایی) هیچ کاری نمی نماید.

وی ادامه داد: بنابراین او از کشور ما دفاع نخواهد نمود. او نمی داند چگونه از سربازان ما دفاع کند. او تنها به دفاع از خود علاقه مند است.

وزیر خارجه دولت اوباما افزود: این آخر خط است؛ منافع، آرمان ها و زنان و مردان شجاع ما در لباس نظامی نمی توانند چهار سال دیگر دونالد ترامپ را تحمل نمایند.

کری اظهار کرد: با مخفی شدن در پناهگاه کاخ سفید، سربازان ما نمی توانند از صدمه دور شوند. آنها به رئیس جمهوری نیاز دارند که برای آنها ایستادگی کند و رئیس جمهوری بایدن اینگونه خواهد بود.

از دیگر شخصیت هایی که در این نشست سخنرانی کرد و شاید بتوان گفت پدیده این دوره است، کالین پاول وزیر خارجه جمهوریخواه دولت جورج دابلیو بوش بود.

وی اظهار کرد: با جو بایدن در کاخ سفید، هرگز شک نخواهید کرد که او با دوستان ما همراه است و در برابر دشمنان ما می ایستد.

وزیر خارجه دولت پیشین آمریکا که عامل حمله به عراق هم محسوب می گردد، اضافه نمود: او به دیپلمات ها و جامعه اطلاعاتی ما و نه چاپلوسی دیکتاتورها و مستبدان اعتماد خواهد نمود.

پاول ادامه داد: کشور ما به فرمانده کل قوایی نیاز دارد که نیروهای نظامی اش را همچون خانواده خود ببیند و از آنها مراقبت کند. بایدن نیازی به تدریس ندارد چرا که او تجربه مشترکی با میلیون ها خانواده نظامی دارد. او فرزند عزیزش را به جنگ فرستاد و از خدا خواست که سالم به خانه بازگردد.

وی همچنین به عملکرد دونالد ترامپ اشاره نمود و گفت: امروز، ما یک کشور متفرق هستیم، رئیس جمهوری داریم که هرکاری را که در قدرت او است برای این کار انجام می دهد و ما را دور نگه می دارد.

وزیر خارجه پیشین آمریکا افزود: چقدر متفاوت خواهد ساخت اگر یک رئیس جمهوری داشته باشیم که ما را متحد کند و قدرت و روح ما را بازگرداند.

بایدن در شرایطی نامزد نهایی دموکرات ها برای انتخابات شد که بیشتر نظرسنجی ها از پیشتازی حدود 8 درصدی وی در برابر ترامپ حکایت دارد.

310 310

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 23 مهر 1399 بروزرسانی: 23 مهر 1399 گردآورنده: donyayerahrah.ir شناسه مطلب: 913

به "مهر تایید دموکرات ها بر نامزدی بایدن، یک پدیده نادر در انتخابات آمریکا؛پاول جمهوریخواهان را غافلگیر کرد، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مهر تایید دموکرات ها بر نامزدی بایدن، یک پدیده نادر در انتخابات آمریکا؛پاول جمهوریخواهان را غافلگیر کرد، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید