8 مزیت فوق العاده زندگی مینیمالیستی؛ سبکی نو و متفاوت

به گزارش دنیای راه راه، زندگی مینیمالیستی سبکی تازه و البته متفاوت از زندگی است که با تغییر دادن سبک زندگی خود به زندگی مینیمالیستی، قطعا فوایدی برای شما خواهد داشت.

8 مزیت فوق العاده زندگی مینیمالیستی؛ سبکی نو و متفاوت

به گزارش خبرنگاران، مینیمالیسم راهی برای متوقف کردن سرسختی دنیای اطراف ماست؛ ما در جامعه ای زندگی می کنیم که به ذخیره اجناس خود تکیه می نماید؛ ما مواد مصرفی، تملکات مادی، خرت و پرت، قرض، حواس پرتی و سر و صدا را کامل مصرف می کنیم آنچه که به نظر نمی رسد داشته باشیم، هر معنای دیگری است که در دنیا ما به جای مانده است.

با عادت به زندگی مینیمالیستی، می توانید چیزی را که لازم ندارید رها کنید تا بر آنچه که واقعا لازم دارید تمرکز کنید، در این سبک زندگی کمتر، بیشتر است. چند مزیت آشکار از مینیمالیسم مانند تمیز کاری و استرس کمتر، کارهای خانگی منظم تر و پیدا کردن پول بیشتر وجود دارد، اما چند فایده که زندگی را تغییر می دهند نیز می توان یافت.

آنچه ما معمولا درک نمی کنیم این است که وقتی ساده می گیریم، چیزی بیشتر از وسایل را حذف می کنیم. فقط بعضی از مزایای زندگی با دارایی های کمتر را در نظر بگیرید:

1. برای چیزهای مهم تر فضا ایجاد می کنید

هنگامی که ما کشوها و گنجه ها را پاک می کنیم، فضا و سلامتی را به وجود می آوریم. ما این احساس انفجاری را از دست می دهیم و واقعا می توانیم دوباره نفس بکشیم. فضا ایجاد کنید تا زندگی را به جای اشیا با معنا پر کنید.

2. آزادی بیشتر با زندگی مینیمالیستی

ذخیره کردن اجناس مثل لنگر کشتی است. ما آن را به خود و زندگی مان متصل می کنیم و همواره از دست دادن اجناسمان وحشت داریم. اجازه دهید آنهایی که اهمیتی ندارند بروند و آزادی را بیشتر از همواره تجربه کنید: آزادی از حرص و آز، بدهی وسواس و کار بیش از حد.

3. تمرکز بر سلامت و تفریح در زندگی مینیمالیستی

وقتی وقت کمتری را در انبار خانه می گذرانید و دیگر ناامیدانه کوشش نمی کنید تا با خرت و پرت ها همراه باشید، آغاز به انجام کارهایی می کنید که دوست دارید، کارهایی که هیچ وقت به نظر نمی رسید برای آنها وقت داشته باشید. همه همواره می گویند که زمان کافی ندارند، اما تا به حال هیچکدام از آنها ایستاده اند و نگاهی به آنچه وقت خود را صرف انجام آن می نمایند، نموده اند؟

شما می توانید یک روز با بچه هایتان لذت ببرید، به استادیوم بروید، تمرین یوگا کنید، یک کتاب خوب بخوانید و یا به سفر بروید هرچه دوست دارید، می توانید انجام دهید، اما در عوض به خریدن وسایل فروشگاه ها می چسبید.

4. زندگی مینیمالیستی و تمرکز کمتر بر دارایی های مادی

همه چیزهایی که ما خود را در آنها محاصره می کنیم، صرفا یک حواس پرتی است، ما کاملا بی حوصله می شویم. پول نمی تواند شادی را بخرد، اما می تواند راحتی را بخرد پس از اینکه راحتی اولیه رضایت بخش شد، در آن جاست که تعلقات ما به پول باید خاتمه یابد.

ما به وسیله رسانه هایی که وعده های شادی را به وسیله اقدامات مادی گرایانه ارائه می دهند، بمباران شده ایم. جای تعجب نیست که هر روز مبارزه می کنیم در برابر این خواسته ها مقاومت می کنیم. این یک راستا خالی است، شما را خشنود نخواهد کرد.

5. آرامش فکر بیشتر با زندگی مینیمالیستی

هنگامی که ما به دارایی مادی می رسیم، استرس ایجاد می کنیم، زیرا همواره از، از دست دادن آن ها می ترسیم. با ساده کردن زندگی خود، می توانید وابستگی خود به این چیز ها را از دست بدهید و در نهایت یک فکر آرام و صلح آمیز ایجاد کنید. هر چه قدر چیزهای کمتری برای نگرانی داشته باشید، آرامش بیشتری دارید و این به همین سادگی است.

6. شادی بیشتر در زندگی مینیمالیستی

هنگامی که زندگی خود را دگرگون می کنید خوشبختی به طور طبیعی به وجود می آید، زیرا شما نسبت به چیزهایی که بیشتر اهمیت دارند، متمایل می شوید.

به وضوح وعده های دروغین را در همه درهم ریختگی ها می بینید، این مانند سپری شکسته در مقابل ماهیت واقعی زندگی است. شما از اینکه کارایی بیشتری داشته باشید خشنود خواهید بود. با تمرکز بر اولویت های خود، تمرکز بیشتری می یابید. شما با کم کردن سرعت، لذت خواهید برد.

7. ترس کمتر از شکست از تاثیرات زندگی مینیمالیستی

هنگامی که شما به انسان های ساده زیست نگاه می کنید به خوبی متوجه می شوید که هیچ ترسی درباره مادیات دنیوی ندارند، آنها ترسی ندارند. با ساده زیستی در هر آنچه می خواهید انجام دهید، می توانید پیشرفت کنید. اگر با ترس از دست دادن تمام دارایی های دنیوی خود نگران نباشید. بدیهی است که شما باید اقدامات لازم برای داشتن سقفی بر روی سر را انجام دهید، اما شما بعلاوه می دانید که چیز کمی برای ترسیدن، به جز خود ترس دارید.

8. اعتماد به نفس بیشتر در زندگی مینیمالیستی

کل شیوه زندگی مینیمالیستی فردیت و اعتماد به نفس را افزایش می دهد. این باعث می گردد شما در جستجوی شادیتان بیشتر اعتماد به نفس داشته باشید.

منبع: نمناک

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 26 مرداد 1401 بروزرسانی: 26 مرداد 1401 گردآورنده: donyayerahrah.ir شناسه مطلب: 1846

به "8 مزیت فوق العاده زندگی مینیمالیستی؛ سبکی نو و متفاوت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "8 مزیت فوق العاده زندگی مینیمالیستی؛ سبکی نو و متفاوت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید